اخبار فناوری

گزارش مالی 2022 گوگل رشد سالانه 10 درصدی و موفقیت سری پیکسل را نشان می دهد

معنای موفقیت برای هر برند یا هر شخصی متفاوت است. انتظارات اپل یا سامسونگ برای موفقیت موبایل های پرچمدارشان با یک سری اعداد محقق می شود و انتظارات گوگل از سری پیکسل با یک سری اعداد. گویا گوگل این سری اعداد را دیده و این سری را موفق می داند. علاوه بر این، گزارش مالی 2022 گوگل رشد سالانه 10 درصدی را نشان می دهد.

گزارش مالی 2022 گوگل

آلفابت گزارش درآمد سه ماهه چهارم و سال 2022 خود را اوایل امروز منتشر کرد. این شرکت درآمد ۷۶ میلیارد دلاری را برای دوره اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ و ۲۸۳ میلیارد دلار را برای سال مالی کامل ۲۰۲۲ گزارش کرده است.

رقم سه ماهه چهارم نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها 1 درصد افزایش داشته است. در عین حال نتیجه سال مالی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش نشان می دهد.

درآمد خالص برای سه ماهه چهارم سال 2022، 13.6 میلیارد دلار بود که 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. این رقم با کاهش 21 درصدی برای کل سال همراه بود، از 76 میلیارد دلار در سال 2021 به 60 میلیارد دلار در سال 2022.

ساندار پیچای

ساندار پیچای

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت گفت:

این شرکت “در مسیر مهمی برای طراحی مجدد ساختار هزینه خود به روشی پایدار و ایجاد مشاغل پویا و در حال رشد که از نظر مالی قابل دوام هستند” است.

او همچنین به رشد شدید خدمات ابری، اشتراک‌های یوتیوب و دستگاه‌های پیکسل اشاره کرد. سرویس‌های YouTube Music و Premium به بیش از 80 میلیون مشترک (از جمله اولین اشتراک‌های رایگان) رسید.

بد نیست بدانید که گوگل اخیراً 12000 کارمند خود را عمدتاً به دلیل رشد راکد خود اخراج کرده است.

اخراج گوگل 12000 نفر را بیکار می کند

در جزئیات درآمد گوگل، شاهد 67.8 میلیارد دلار از دسته خدمات آن هستیم که شامل جستجو، یوتیوب، نقشه، کروم، اندروید، گوگل پلی و سخت افزار می شود. این رقم نشان دهنده کاهش 1.5 میلیارد دلاری نسبت به ارقام 2021 است. درآمد تبلیغات نیز 2 میلیارد دلار کاهش یافته است، در حالی که هزینه های تحقیق و توسعه در سال 2022 نسبت به سال 2021 1.5 میلیارد دلار افزایش یافته است.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما گوگل چگونه می تواند با شرایط سخت بازار در سال 2023 کنار بیاید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا