اخبار فناوری

گزارش مالی آلفابت در فصل اول 2023 اعلام شد: درآمد 69.8 میلیارد دلاری با وجود تعدیل نیرو گسترده

شرکت مادر گوگل، آلفابت، به‌تازگی گزارش درآمد مالی خود در فصل اول سال 2023 را اعلام کرده است. طبق این گزارش، این شرکت 69.8 میلیارد دلار درآمد در طول این سه‌ماهه کسب کرده است که نسبت‌به سال گذشته، 3 درصد افزایش یافته و تنها کمی بالاتر از انتظارات تحلیلگران است.

گزارش مالی آلفابت در فصل اول 2023

درآمد بخش جستجو به‌عنوان موتور محرکه‌ی این شرکت، اندکی بهبود یافته و بیش از 40 میلیارد دلار از درآمد کلی آلفابت را به خود اختصاص داده است. بااین‌حال، درآمد حاصل از تبلیغات YouTube کاهش یافته است که احتمالاً درنتیجه کاهش هزینه‌های تبلیغ‌کنندگان می‌باشد که این شرکت در نتایج سه‌ماهه قبلی خود نیز به آن اشاره کرده بود. بااین‌حال، ویدیوهای بخش Shorts یوتیوب همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهد، همان‌طور که در طی گزارش درآمدی نیز بیان شده است؛ جایی که اشاره شد آپلود Shorts در سال گذشته 80 درصد در کانال‌های یوتیوب رشد کرده است. این درحالی است که Susan Wojcicki چندی پیش از سمت خود به‌عنوان مدیرعامل یوتیوب کناره‌گیری کرد.

درهمین‌حال، درآمد بخش other که معمولاً فروش سخت‌افزار را به خود اختصاص می‌دهد، شاهد رشد کمی بوده که می‌تواند دلیل افزایش علاقه به جدیدترین گوشی‌های هوشمند سری پیکسل 7 این شرکت باشد.

آلفابت با توجه به تمرکز مجدد شرکت بر روی کارایی و هوش مصنوعی، تغییرات عمده‌ای را پشت سر گذاشته است. در ماه ژانویه، آلفابت اعلام کرد که 12000 کارمند خود را اخراج می‌کند که نتیجه ناگوار افزایش استخدام‌های بی‌مورد طی چند سال گذشته است. درنتیجه، آلفابت خاطرنشان می‌کند که نتایج مالی منعکس‌کننده “2.6 میلیارد دلار هزینه‌های مربوط به کاهش نیروی کار و فضای اداری ما است.

گوگل تنها شرکتی نیست که با اخراج‌ها سروکار دارد، زیرا شرکت‌هایی مانند آمازون، متا و مایکروسافت نیز تعدیل نیروی گسترده خود را برای مقابله با چالش‌های اقتصادی اعلام کرده‌اند.

گزارش مالی آلفابت در فصل اول 2023

گزارش مالی آلفابت در فصل اول 2023

علاوه‌بر این، گوگل با تمام قوا به‌سمت تلاش‌های پیرامون هوش مصنوعی خود پیش می‌رود، زیرا به‌دنبال پوشش نقاط ازدست‌رفته در برابر ChatGPT با Bard، چت ربات هوش مصنوعی داخلی خود، است. درحالی‌که این شرکت همیشه روی توسعه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده، اما این کار را با استفاده از دو تیم جداگانه انجام داده است که اکنون به‌عنوان یک تیم تحت گروه جدید Google DeepMind کار خواهند کرد. آلفابت خاطرنشان می‌کند که این تیم تازه‌ترکیب‌شده تأثیری بر گزارش سه‌ماهه اول خود در سال جاری نداشته است.

یکی از نقاط روشن درآمد، بخش Cloud است که درنهایت سود سه‌ماهه (191 میلیون دلار) را پس از ضررهای متوالی کسب کرده است.

انتظار می‌رود گوگل یک سه‌ماهه هیجان‌انگیز را پشت سر بگذارد، زیرا برای کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2023 آینده آماده می‌شود، جایی که بدون شک چندین معرفی بزرگ را ارائه خواهد کرد. درمیان آن‌ها می‌توان به Pixel Fold که مدت‌ها شایعه شده بود و انتظار می‌رود با گوشی‌های تاشو سامسونگ و سایر شرکت‌ها رقابت کند و Pixel Tablet که به‌عنوان یک نمایشگر خانه هوشمند نیز عمل می‌کند، اشاره کرد.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/26/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D9%88%D9%84-2023-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF-%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا