اخبار فناوری

کوالکام Snapdragon Game Super Resolution را معرفی کرد: ارتقا عملکرد بازی‌های موبایل به 4K 60fps

کمپانی کوالکام به‌تازگی یک ابزار ارتقاء مقیاس با نام Snapdragon Game Super Resolution (GSR) را معرفی کرده است که امکان اجرای بازی‌های موبایل با نرخ 4K 60fps را فراهم می‌کند.

کوالکام Snapdragon Game Super Resolution

به‌گفته‌ی کوالکام، فناوری Snapdragon Game Super Resolution با هدف به حداکثر رساندن عملکرد و عمر باتری در بازی‌های موبایلی معرفی شده است. در یک تصویر مقایسه‌ای، کوالکام آن را به AMD FidelityFX Super Resolution 1.0 تشبیه کرده است، اگرچه نمونه‌ی کوالکام به‌مراتب می‌تواند عملکرد بهتری را از خود به‌جای بگذارد.

ازآنجایی‌که Snapdragon Game Super Resolution، وضوح تصویر و ارتقاء سطح لبه را افزایش می‌دهد، اما مصرف انرژی را نیز کاهش داده و می‌توان آن را با افکت‌های پس از پردازش اضافی مانند نگاشت صدا ترکیب کرد و عملکرد کلی بازی‌های موبایل را افزایش داد.

کوالکام Snapdragon Game Super Resolution

کوالکام Snapdragon Game Super Resolution

سرعت GSR مدیون ارتقادهنده‌ای با استفاده از نمونه‌های بافت کمتر و دستورالعمل‌های ALU نسبت‌به ارتقادهنده‌های رقیب است. همچنین محاسبه درخشندگی فقط در کانال سبز اتفاق می‌افتد، زیرا این رنگی می‌باشد که برای چشم انسان حساس‌ترین رنگ است، بنابراین نمونه‌های GSR می‌توانند تنها از یک جزء برای هر محاسبه استفاده کنند و به استفاده 100 درصدی از پردازنده‌های سایه زن دست یابند.

همان‌طور که انتظار دارید، GSR به‌لطف بهینه‌سازی‌های خاص برای GPUهای سری Adreno، بر روی پردازنده‌های گرافیکی Snapdragon Adreno بهترین اجرا را دارد. بااین‌حال، کوالکام ادعا می‌کند که این فناوری باید با اکثر پردازنده‌های گرافیکی موبایل کار کند.

این شرکت معیار مقایسه زیر را ارائه کرده است، اگرچه فقط به «ارتقادهنده‌های رقیب» به‌صورت عمومی اشاره می‌کند. به‌هرحال، این شرکت ادعا می‌کند که فناوری آن‌ها درمقایسه با رقبا تا دو برابر سریعتر است. گیمرها می‌توانند بین اجرای بازی‌ها با رزولوشن بالاتر (مثلاً از 1080p تا 4K) نسبت‌به قبل انتخاب کنند، یا همان رزولوشن را حفظ کرده اما به نرخ فریم بالاتری دست پیدا کنند، یا فقط نرخ فریم را محدود کرده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند تا عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهند.

کوالکام اعلام کرده است که انتظار می‌رود بازی‌های موبایلی که از GSR پشتیبانی می‌کنند اواخر امسال منتشر شوند.

نظر شما درباره Snapdragon Game Super Resolution چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/29/%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-snapdragon-game-super-resolution-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا