اخبار فناوری

کنترلر جدید پلی استیشن 5 برای معلولان: پروژه لئوناردو سونی

شمول افراد دارای معلولیت اغلب موضوعی نادیده گرفته می شود. شاید این مشکل در حوزه بازی و سرگرمی بیشتر باشد، جایی که دستگیره های کنترلر یا کنسول بازی برای کاربران عادی طراحی شده است و کاربران دارای معلولیت را در نظر نمی گیرند. خبر خوب از CES 2023 این است کنترلر جدید پلی استیشن 5 برای معلولین این امر با پروژه لئوناردو سونی محقق خواهد شد.

کنترلر جدید پلی استیشن 5 برای افراد دارای معلولیت

در رویداد CES 2023 سونی، این شرکت اعلام کرد که در حال کار بر روی یک کیت جدید کنترلر مخصوص معلولیت است که “پروژه لئوناردو” نام دارد.

این کنترلر جدید که لئوناردو نام دارد، یک محصول بسیار قابل تنظیم است که با طیف وسیعی از نیازهای معلولان سازگار است.

پروژه لئوناردو

پروژه لئوناردو

در یک پست رسمی، سونی اعلام کرد که با پشتیبان‌های غیرفعال بازی‌های ویدیویی مانند AbleGamers و SpecialEffect کار می‌کند تا کنترل‌کننده‌ای ایجاد کند که «بسیار قابل تنظیم» باشد و «با بسیاری از لوازم جانبی غیرفعال شخص ثالث کار کند».

کیت لئونارد دارای دکمه های فشاری و شاسی پلی استیشن 5 است که می تواند در اطراف یک گیم پد بزرگ دایره ای قرار گیرد. همچنین یک جوی استیک وجود دارد که می تواند نسبت به گیم پد تغییر مکان دهد. این کنترلر جدید با انواع پیوست ها در شکل ها و اندازه های مختلف ارائه می شود تا “تناسب مناسب برای قدرت، دامنه حرکت و نیازهای فیزیکی خاص هر کاربر را پیدا کند.”

کنترل کننده پروژه لئوناردو دارای چهار جک 3.5 میلی متری کمکی برای اتصال لوازم جانبی شخص ثالث. لوازم جانبی شبیه به Microsoft Adaptive Controller.

لئوناردو را می توان به عنوان یک کنترلر مستقل، در کنار یا همراه با کنترلر بی سیم PS5 DualSense استفاده کرد که آن را برای طیف وسیعی از نیازهای معلولین مناسب می کند. قابلیت های شخصی سازی فیزیکی لئوناردو با تنظیمات نرم افزار او مطابقت دارد. لئوناردو به گیمرها اجازه می دهد تا عملکردها را به دکمه های مختلف اختصاص دهند و سه تنظیمات کلی مختلف را به عنوان پروفایل برای استفاده آسان ذخیره کنند.

در حال حاضر، بازی‌های سونی با ارائه مجموعه‌ای قوی از گزینه‌های مناسب برای افراد توانمند، عملکرد بسیار خوبی دارند. به عنوان مثال، The Last of Us و God of War Ragnarök برنده بازی های غیرفعال شدند، اما اکوسیستم پلی استیشن از نظر سخت افزاری عقب بود.

مایکروسافت Adaptive Controller خود را در سال 2018 منتشر کرد و در سال 2021 برنامه ای را راه اندازی کرد که در آن توسعه دهندگان می توانستند بازی های خود را برای بررسی و آزمایش توسط گیمرهای دارای معلولیت به مایکروسافت ارسال کنند.

پروژه لئوناردو هنوز در حال توسعه است و هنوز خبری در مورد تاریخ انتشار آن وجود ندارد.

نطر شما چی هست؟ به نظر ما باید تلاش شود تا حداکثر استفاده کننده بتوانند از زیرساخت استفاده کنند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا