اخبار فناوری

کاهش 69 درصدی ارزش تسلا به روزهای بد این شرکت اشاره دارد

قطعا تسلا را باید یکی از موفق ترین شرکت های بزرگ دنیا دانست. شرکتی که به لطف سرمایه گذاری های دقیق و صحیح و مدیریت بی نظیر ایلان ماسک توانسته محبوبیت خودروهای برقی را بیش از پیش افزایش دهد. با این حال، افت 69 درصدی ارزش تسلا به روزهای بد برای این شرکت اشاره دارد. در تداوم با مایفون مگ با

کاهش 69 درصدی ارزش تسلا و مشکلاتی که این شرکت در آینده با آن مواجه خواهد شد

از ابتدای سال، قیمت سهام تسلا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این مشکل عمدتاً در نتیجه تصمیمات اخیر مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک، به وجود آمده است. این در حالی است که خرید توییتر نمی تواند عاملی برای چنین افتی در ارزش سرمایه این شرکت باشد. قیمت سهام تسلا امروز در حدود 121 دلار به ازای هر سهم به کمترین میزان در 52 هفته گذشته رسید. اگر به خاطر داشته باشید، قیمت سهام تسلا در اوایل سال جاری در حدود 400 دلار به اوج خود رسید.

این نقطه تفاوتی با نقطه اوج شرکت در آغاز سال 2021 نداشت. در نتیجه، در سال گذشته، ارزش بازار تسلا بیش از 70 درصد کاهش یافته است. از زمانی که برنارد آرنو، مدیر عامل LVMH پاییز امسال تنها برای یک ساعت این کار را از ایلان ماسک تحویل گرفت، ایلان ماسک عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از دست داده است. پس دلیل افت ارزش این شرکت چیست؟ ظاهراً عامل اصلی این است که سرمایه گذاران تسلا از توییتر خرید نکرده اند.

کاهش 69 درصدی ارزش تسلا

ارزش بازار تسلا از زمان اعلام خرید ایلان ماسک در توییتر کاهش یافته است. ایلان ماسک میلیاردها سهام تسلا را برای پرداخت هزینه خرید توییتر فروخت. سرمایه گذاران تسلا از زمانی که ماسک توییتر را تصاحب کرد، قدردان توییت های مکرر هیجان انگیز ماسک نیستند. دلایل زیادی وجود دارد که فکر کنیم رویکرد مدیریت سازمان یافته او بر سایر سرمایه گذاری های او تأثیر خواهد گذاشت. بسیاری از کارمندان تسلا می گویند رهبری غیرقابل پیش بینی ایلان ماسک در توییتر به تعداد فروش این شرکت لطمه زد.

همچنین به نظر می رسد فروش این شرکت در سال 2022 ممکن است ناامید کننده باشد. سرمایه گذاران نگران هستند که پیش بینی های فروش و درآمد تسلا در هفته های اخیر بدتر شده باشد. تا پایان سال مشخص بود که فروش این خودروساز کاهش یافته است. اما شرکت ایلان ماسک سعی کرد شرایط را تغییر دهد. به ویژه با ارائه تخفیف های متعدد به مشتریانی که تصمیم دارند وسایل نقلیه خود را قبل از پایان سال تحویل بگیرند.

تسلا همچنین ارسال خودروهای مدل 3 و مدل Y خود را به اروپا آغاز کرده است که در حال حاضر در انبار و آماده ارسال هستند. این شرکت همچنین با ارائه 10000 مایل شارژ رایگان در ایستگاه های شارژ به مشتریانی که تسلا جدید خود را در دسامبر تحویل می گیرند، برای افزایش فروش و تحویل کار کرده است. انتظار می رود این سازنده خودروهای برقی آمار مالی سه ماهه چهارم خود را درست پس از سال جدید اعلام کند. امانوئل روسنر، تحلیلگر دویچه بانک، قبلا هشدار داده بود که عملکرد این شرکت ممکن است بسیار ضعیف باشد.

کاهش 69 درصدی ارزش تسلا

مطابق با GizChinaاما اکنون بسیاری نگران وضعیت تسلا در سال 2023 هستند، جدای از عوامل ذکر شده، وضعیت اقتصاد جهانی دلیل اصلی کاهش سهام تسلا است. خودروسازان به طور نامتناسبی تحت تأثیر افزایش نرخ رزرو هستند زیرا اکثر مشتریان آنها وسایل نقلیه خود را تأمین مالی یا اجاره می کنند. بنابراین از آنجایی که عموماً از نرخ های بانک مرکزی تبعیت می کنند، اقساط ماهانه نیز افزایش می یابد. قیمت خودرو با هزینه وام افزایش می یابد. بنابراین، خودروسازان برای حفظ یا جذب مشتریان جدید باید قیمت های خود را کاهش دهند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا