اخبار فناوری

کاهش 20 درصدی درآمد شیائومی به دلیل قرنطینه کرونا در چین

اگر بگوییم که شیوع ویروس کرونا در یک دهه گذشته بیشترین تأثیر را بر سازندگان و تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی گذاشته است، چیز بدی نگفته‌ایم. شیائومی اخیرا گزارش درآمد جدیدی را منتشر کرده است. در این گزارش شاهد کاهش 20 درصدی درآمد شیائومی به دلیل قرنطینه کرونا در چین هستیم. با مایفون مگ با

کاهش 20 درصدی درآمد شیائومی به دلیل قرنطینه کرونا در چین

شیائومی، سازنده لوازم الکترونیکی و خانگی چینی، امروز از کاهش شدید درآمد در سه ماهه دوم خبر داد. این شرکت شکست های خود را به یک سری قرنطینه هایی نسبت می دهد که مقامات چینی پس از بدتر شدن وضعیت شیوع کرونا مجبور به اجرای آن در تعدادی از مناطق این کشور شدند. فروش این شرکت نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافت و به 70.17 میلیارد یوان (10.31 میلیارد دلار) رسید.

این ارقام به شدت با پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران مغایرت داشت و نتایج مالی منفی را حتی در سه ماهه قبل، زمانی که شیائومی برای اولین بار از کاهش درآمد گزارش داد، تسریع کرد. با این حال، امروز سود خالص شرکت کمتر از انتظارات تحلیلگران بود و طبق گزارش ها با 67 درصد کاهش به 2.08 میلیارد یوان (306.34 میلیون دلار) رسید. شیائومی کاهش 20 درصدی درآمد را ناشی از محدودیت‌های ویروس کرونا در چین دانست

کاهش 20 درصدی درآمد از شیائومی

قرنطینه های اعمال شده به دلیل گسترش اپیدمی کرونا در شانگهای و دیگر شهرهای چین به کسب و کار مصرف کنندگان و شهروندان آسیب جدی وارد کرده است. در اواخر جولای، مشخص شد که رشد در بزرگترین اقتصاد جهان کند شده است و بانک مرکزی چین باید نرخ اصلی را کاهش دهد. بازار گوشی های هوشمند چین که در یک رکود طولانی مدت به سر می برد نیز به عوامل کلان اقتصادی واکنش منفی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری GizChinaدر سه ماهه دوم فروش محصولات مختلف نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته است. فروش گوشی های هوشمند شیائومی نیز 29 درصد کاهش یافت، بیش از نیمی از درآمد این شرکت. در سال 2021، فروش شیائومی افزایش شدیدی را نشان داد. این شرکت در مقایسه با هواوی سهم بازار خوبی را به دست آورده است.

کاهش 20 درصدی درآمد از شیائومی

شرکتی که به دلیل تحریم های آمریکا فعالیت هایش به شدت محدود شده است. اما اثر این حرکت کوتاه مدت بود و از ابتدای سال 2022، سهام این شرکت نزدیک به 40 درصد از قیمت خود را از دست داده است. بدبینی سرمایه گذاران ناشی از کندی اقتصاد چین و رشد ضعیف تر کسب و کار در خارج از کشور است. در ماه مه، بزرگترین بازار شیائومی در خارج از چین، هند، یک سری تحقیقات را علیه این شرکت آغاز کرد و آن را به پنهان کردن وجوه از مقامات مالیاتی متهم کرد که 725 میلیون دلار دارایی نقدی را بر اساس حکم دادگاه مصادره کردند. نظر شما در مورد کاهش 20 درصدی درآمد شیائومی به دلیل قرنطینه کرونا در چین چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا