اخبار فناوری

کاهش فروش گوشی های هوشمند در نیمه دوم سال 2021 به دلیل کمبود تراشه

موسسه تحقیقاتی جستجوی نقطه مقابلاخیراً پیش بینی خود را برای فروش گوشی های هوشمند نیمه دوم سال 2021 از پیش بینی 1.45 میلیارد دستگاه به 1.41 میلیارد دستگاه کاهش داده است. این نشان دهنده نرخ رشد سالانه تنها 6 است که کمتر از پیش بینی قبلی 9 است.

کاهش فروش گوشی های هوشمند در نیمه دوم سال 2021

در واقع ، چندین تولیدکننده تلفن های هوشمند تنها 80 درصد حجم درخواست شده از اجزای اصلی خود را در سه ماهه دوم سال 2021 دریافت کردند. حتی برخی از آنها فقط 70 درصد را ادعا کردند. تأثیر کمبودهای نیمه هادی ها به زودی از بین نمی رود ، زیرا وضعیت بدتر می شود و ما وارد سه ماهه سوم سال 2021 می شویم. تحقیقات متقابل نشان می دهد 90 درصد از صنعت تحت تأثیر قرار گرفته است ، که نیمه دوم پیش بینی فروش گوشی های هوشمند را نیز تحت تاثیر قرار داده است. برای سال 2021

صنعت تلفن های هوشمند امسال جهش بزرگی را پس از بهبود وضعیت COVID-19 تجربه کرده است که در سال 2020 بازار را به شدت تحت تأثیر قرار داد. خرده فروشان تلفن های همراه تعداد زیادی قطعه را تا پایان سال در سال گذشته ثبت کردند. خریدهای جایگزین اما معوق باعث رشد بازار در سه ماهه اول شد. اما همانطور که قبلاً ذکر شد ، کمبود نیمه هادی منجر به بسیاری از انتظارات برآورده نشده شده است.

در اینجا باید توجه داشت که عدم وجود نیمه هادی ها بازار را از سه ماهه چهارم 2020 تحت تأثیر قرار داد. اما برنامه ریزی و سفارش پیشرفته و همچنین احتکار برخی از اجزاء ، علی رغم فقدان م componentsلفه هایی مانند DDI ها و PMIC ها ، رشد موقت را تضمین کرد.

کاهش فروش گوشی های هوشمند در نیمه دوم سال 2021

کاهش فروش گوشی های هوشمند در نیمه دوم سال 2021

مدتی است که کارخانه های تراشه سازی با تمام توان کار می کنند و قطعاتی که قبلاً به طور کامل در انبارها ذخیره شده بود ، اکنون موجود نیست و قطعات جدید در صورت نیاز به بازار نمی آیند.

در مورد پردازنده ها ، یکی از مهمترین عناصر تلفن های هوشمند ، کاستی ها به دلیل عملکرد پایین خطوط کارخانه تازه ایجاد شده است. این به تنهایی منجر به واکنش های زنجیره ای با فروشندگان تراشه مانند Qualcomm و Mediatek شده است که با اعتیاد به این بازیگران روبرو شده اند. آنها در حال حاضر پردازنده های کمتری ارائه می دهند که به نوبه خود بر شرکت های تلفن هوشمند تأثیر می گذارد.

“تام کانگ ، مدیر تحقیقات Counterpoint گفت:”به نظر می رسد کمبود نیمه هادی ها بر همه مارک های موجود در اکوسیستم تأثیر می گذارد. سامسونگ ، اوپو ، شیائومی همه تحت تأثیر قرار گرفته اند و ما پیش بینی های خود را کاهش می دهیم. اما به نظر می رسد که اپل بیشترین انعطاف پذیری را داشته و کمترین تأثیر را بر وضعیت کمبود تراشه دارد. “

رشد 12 درصدی فروش گوشی های هوشمند در سال 2021 با وجود کمبود قطعات

نظر شما در مورد کاهش فروش گوشی های هوشمند در نیمه دوم سال 2021 چیست؟ فکر می کنید این وضعیت ادامه خواهد داشت یا سال آینده بهتر می شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا