اخبار فناوری

کاهش شدید شیائومی در بازار هند علیرغم تثبیت رهبری در سال 2022

بازار تلفن همراه هند به عنوان یکی از بازارهای پیشرو تلفن همراه در جهان، همواره تابع برندهای مختلف است. در آخرین گزارش منتشر شده، علیرغم تثبیت رهبری در سال 2022، شیائومی در بازار هند افت شدیدی داشته است.

کاهش شدید شیائومی در بازار هند

Canalys گزارشی از عملکرد بازار موبایل هند برای سه ماهه چهارم و کل سال 2022 تهیه کرده است. این اولین بار است که شاهد کاهش فروش در سه ماهه چهارم نسبت به سه ماهه سوم هستیم. فروش در سه ماهه آخر سال 2022 نسبت به سال گذشته افت عجیبی 27 درصدی یا حتی 6 درصدی نسبت به سال 2021 داشته است.

پس از 20 فصل، برای اولین بار از سال 2017، سامسونگ توانست جایگاه اول را در بازار هند به عنوان بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند به خود اختصاص دهد و با رشد Vivo، شیائومی را به رتبه سوم رساند. با این حال، شیائومی از نظر فروش در کل سال 2022 در صدر فهرست قرار دارد.

اگرچه فروش سامسونگ در سال 2022 تا 21 درصد کاهش خواهد یافت، این شرکت همچنان می تواند با سهم 21 درصدی در سه ماهه آخر سال 2022 جایگاه اول را در بازار موبایل هند به دست آورد. این نشان دهنده رشد 2 درصدی نسبت به سه ماهه چهارم سال 2021 است.

Vivo قوی ترین رشد را در این بازار و دوره داشته است. رشد 13 درصدی به این معناست که جایگاه دوم دیگر در دست شیائومی نیست و با 20 درصد از بازار هند، درست پشت سر سامسونگ قرار دارد.

شیائومی در سه ماهه چهارم با افت قابل توجه 40 درصدی فروش به جایگاه سوم سقوط کرد و به سختی از اوپو پیشی گرفت. اوپو 10 درصد رشد داشت و تنها با اختلاف 100000 واحدی از شیائومی عقب بود. به دلیل اختلاف اندک، هر دو برند با سهم 17 درصدی در جدول ثبت شده اند.

در سه ماهه چهارم، Realme حتی بدتر از شیائومی عمل کرد و با افت 65 درصدی به رتبه پنجم سقوط کرد.

با نگاهی به آمار کل فروش موبایل در بازار هند و در سال 2022، می بینیم که شیائومی همچنان با سهم 20 درصدی پیشتاز است، اما همچنان بیشترین افت را دارد. شیائومی در کل سال 2022 کاهش 26 درصدی را تجربه کرد که بزرگترین افت در بین رتبه های برتر است.

سامسونگ همانند سال 2021 در رتبه دوم قرار دارد، اما فاصله آن با رتبه اول از 10 میلیون دستگاه به 1 میلیون دستگاه کاهش یافته است. ویوو نیز در جایگاه سوم قرار دارد و بسیار نزدیک به سامسونگ است و فروش آن اندکی 2 درصد کاهش یافته است.

اوپو تنها شرکتی بود که در 5 رتبه اول، رشد فروش را نسبت به سال 2021 با رشد 8 درصدی تجربه کرد و توانست از برند تابعه خود یعنی Realme پیشی بگیرد. Realme با افت 14 درصدی در جایگاه پنجم قرار دارد.

بنیانگذار Canalys می گوید که برندهای Oppo و vivo عملکرد مثبت خود را مدیون فروش موفق تر در طول فصل جشن در هند هستند. تمرکز آنها بر کانال‌های آفلاین به آنها کمک کرده است که از سرنوشت مشابهی اجتناب کنند، زیرا فروش آنلاین در این میان بیشترین ضربه را خورده است.

تحلیلگران می گویند که سال 2023 با بدتر شدن بحران اقتصادی جهانی، سالی کند خواهد بود، اما بازار هند در سال 2024 به رشد باز خواهد گشت.

نظر شما چیه؟ به نظر شما آیا شیائومی می تواند به سلطه خود در هند ادامه دهد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا