اخبار فناوری

کاهش درآمد سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2022

سامسونگ الکترونیکس نتایج سه ماهه سوم سال 2022 را پس از انتخاب لی جائه یونگ به عنوان مدیرعامل این شرکت اعلام کرد. در اوایل این ماه، این شرکت اعلام کرد که انتظار سود عملیاتی کمتری دارد. اکنون سود کامل خود را گزارش کرده است و اولین کاهش سود عملیاتی خود در سه سال اخیر است. کاهش سود سامسونگ در سه ماهه سوم 2022 کمتر از حد انتظار است، اما همچنان کاهشی در نظر گرفته می شود.

کاهش سود سامسونگ

اگرچه درآمد سامسونگ الکترونیک نسبت به سه ماهه سوم سال 2021 با 4 درصد افزایش به 76.78 تریلیون KRW (54.1 میلیارد دلار) رسید، اما سود عملیاتی آن بیش از 31 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به 10.85 تریلیون KRW (7.65 میلیارد دلار) رسید. این کاهش درآمد تقریباً یک سال پس از گزارش دومین درآمد تاریخی خود توسط شرکت صورت گرفت. بیشتر این رکود ناشی از رکود بازار حافظه های نیمه هادی است.

کاهش سود سامسونگ عمدتاً به دلیل بازار ضعیف تراشه های حافظه نیمه هادی بود

سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ بیشتر به خاطر گوشی‌های هوشمند، پوشیدنی‌ها و تلویزیون‌هایش شناخته می‌شود، اما بیشتر درآمد خود را از تجارت تراشه‌های حافظه نیمه‌رسانا به دست می‌آورد. پس از کمبود شدید تراشه در طول همه‌گیری COVID-19، در چند ماه گذشته عرضه بیش از حد تراشه‌های حافظه وجود داشته است که باعث کاهش شدید قیمت‌ها شده است. کسب و کار تراشه های این شرکت کره جنوبی درآمد 23 تریلیون KRW را گزارش کرد که 14 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

این شرکت ماه ها چشم انداز ضعیفی را برای تجارت تراشه های خود پیش بینی کرده است. رکود مذکور به این زودی ها پایان نخواهد یافت زیرا تورم، مسائل ژئوپلیتیکی و افزایش نرخ بهره منجر به کاهش خریدهای غیرضروری مصرف کننده می شود. کیونگ کی هیون، مدیرعامل سامسونگ الکترونیک و رئیس نیمه هادی سامسونگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این شرکت نیز در سال آینده شاهد رشد واضحی نخواهد بود.

به گفته شرکت تحقیقات بازار حافظه TrendForce، انتظار می‌رود قیمت تراشه‌های حافظه فلش NAND در سه ماهه چهارم سال 2022 بین 15 تا 20 درصد کاهش یابد. انتظار می‌رود بازار تراشه‌های DRAM نیز در ماه‌های آینده شاهد کاهش مشابهی باشد.

با این حال، سامسونگ گفته است که انتظار دارد درآمد سالانه‌اش در سال جاری بالاترین رکورد ثبت شده باشد و رکورد درآمد سال 2021 خود را شکست دهد.

فروش گلکسی Z Flip 4، Galaxy Z Fold 4 و Galaxy S در سه ماهه سوم 2022 افزایش یافت

افزایش تورم و تقاضای ضعیف مصرف کننده به بخش لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ آسیب می رساند. با این حال، بخش گوشی های هوشمند سامسونگ MX آن رشد قابل توجهی را برای دستگاه های سری گلکسی اس و گلکسی Z خود (Galaxy Z Flip 4 و Galaxy Z Fold 4) داشته است. این شرکت اعلام کرده است که گوشی های هوشمند تاشو و رده بالای خود را در سال آینده عرضه خواهد کرد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید سامسونگ می تواند این شرایط را مدیریت کند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا