اخبار فناوری

کانسپت OnePlus 11 در MWC 2023 رونمایی شد: خنک کننده فعال CryoFlux

OnePlus امروز از تلفن هوشمند مفهومی OnePlus 11 خود رونمایی کرد. مفهوم OnePlus 11 آماده تولید انبوه نیست، اما در MWC 2023 به نمایش گذاشته شد تا فناوری خنک کننده Active CryoFlux جدید این شرکت را به نمایش بگذارد.

مفهومی OnePlus 11

فناوری Active CryoFlux یک اصطلاح فانتزی برای چیزی است که اساساً یک سیستم خنک کننده مایع حلقه بسته است. این سیستم در رایانه‌های رومیزی وجود دارد اما اکنون توسط OnePlus برای استفاده در تلفن‌های هوشمند کوچک شده است.

فناوری OnePlus Active CryoFlux

فناوری OnePlus Active CryoFlux

در قلب سیستم یک میکروپمپ پیزوالکتریک سرامیکی قرار دارد که سیال را از طریق یک سری لوله بین دیافراگم بالا و پایین به گردش در می آورد. میکروپمپ کمتر از 0.2 سانتی متر مربع از فضای دستگاه را اشغال می کند.

پمپ سیال را به گردش در می آورد. این مایع در اطراف لوله حرکت می کند و به عنوان یک هیت سینک و رادیاتور عمل می کند و گرما را از تراشه جذب می کند و به آرامی در مسیر برگشت به پمپ آزاد می کند.

OnePlus ادعا می کند که Active Cryoflux می تواند دما را تا 2.1 درجه سانتیگراد کاهش دهد که برای بهبود چند فریم در یک بازی خوب است.در حین شارژ می توان دما را 1.6 درجه سانتیگراد کاهش داد و زمان شارژ 30 تا 45 ثانیه کاهش می یابد.

بقیه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. OnePlus از شیشه منحنی و شفاف برای قاب پشتی استفاده کرده است و قاب پشتی به شما امکان می دهد لوله زیر را ببینید که تا حدی روشن است. اطراف دوربین نیز روشن است و دوربین دارای الگوی حکاکی گیلوشی جدید است.

مشخص نیست که وان پلاس این فناوری را در یک گوشی هوشمند تجاری پیاده سازی خواهد کرد یا خیر. گوشی های هوشمند مفهوم اول این شرکت که در نمایشگاه CES 2022 رونمایی شد، یک شیشه دو حالته ویژه برای پوشش دوربین در زمان عدم استفاده داشت، اما هرگز به طور رسمی تولید نشد یا فناوری آن در یک محصول تجاری ظاهر شد.

دوربین نامرئی OnePlus را در پروژه Concept One ببینید

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا