اخبار فناوری

کامپیوتر رومیزی شیائومی معرفی شد. دستگاهی کوچک و قدرتمند

در سال‌های اخیر، شرکت چینی شیائومی بر بخش‌های جدید بازار تمرکز کرده است و در حال حاضر مشغول توسعه محصولات متنوع‌تر در حوزه‌های دیگر است. پیش از آن، انتظار ورود شیائومی به سایر بخش های تولیدی مختلف می رفت و اکنون کامپیوتر رومیزی شیائومی که یک کامپیوتر رومیزی کوچک و قدرتمند است، رونمایی شده است. با مایفون مگ با

کامپیوتر رومیزی شیائومی رونمایی شد

شیائومی سرانجام پس از تاخیری که احتمالاً به دلیل اتفاقات سیاسی بود از سری جدید محصولات خود رونمایی کرد و گوشی های شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو را معرفی کرد. اما این دو به هیچ وجه تنها دستگاه های معرفی شده نیستند. برند شیائومی رشد قابل توجهی داشته است و می‌توان انتظار داشت حداقل دو تا سه محصول دیگر در هر رویداد عرضه شود. از جمله ساعت Xiaomi Watch S2 و Xiaomi Buds 4.

کامپیوتر رومیزی شیائومی

یکی دیگر از محصولاتی که در کنار این تلفن های همراه معرفی شده است، مینی هاست شیائومی است و شاید جذاب ترین محصول این لانچ باشد زیرا به هیچ شرکت یا حتی شرکت دیگری وابسته نیست، محصولات دیگری از این برند. این محصول در واقع اولین کامپیوتر رومیزی شیائومی است. به عبارت دیگر، این یک دستگاه کامل است که می تواند همان وظایف را مانند هر رایانه ویندوزی دیگری انجام دهد (در حالی که در کف دست شما قرار می گیرد).

در واقع این محصول شبیه Mi Box شیائومی است و از آنجایی که قابل حمل بوده و تنها 437 گرم وزن دارد و ابعاد آن 112 x 112 x 38 میلی متر است، بیشتر شبیه دستگاهی برای تلویزیون است. البته ابعاد این دستگاه صرفاً به دلیل کوچک بودن لزوماً کوچک نیست. شاسی دستگاه از یک تکه آلومینیوم ساخته شده است که مراحل مختلفی را طی کرده است. از جمله سندبلاست و آنودایز برای ارائه محصولی ممتاز که مستقیماً با رایانه های مک برای مشتریان رقابت می کند.

کامپیوتر رومیزی شیائومی

یک کارت گرافیک مجتمع Intel Xe و یک پردازنده 12 هسته ای Core i5-1240P از نسل دوازدهم پردازنده های Intel Core در داخل این دستگاه قرار داده شده است. اگرچه این پردازنده قدرتمندترین تراشه اینتل نیست، اما 16 گیگابایت رم برای تمام کارهایی که یک کاربر معمولی باید انجام دهد، از جمله استفاده از برنامه های اداری، مرور آنلاین و غیره کافی است. علاوه بر این، ما این امکان را داریم که حافظه رم و SSD موجود در این محصول را افزایش دهیم.

خنک کننده دستگاه قسمتی است که شاسی جمع و جور با بیشترین بازده ممکن ایجاد می کند. به نظر می رسد شیائومی موفق شده است یک فن قابل توجه را با طراحی هیت سینک دو لوله ای ترکیب کند. این به شما امکان می دهد بین چندین حالت تنظیم مصرف برق یکی را انتخاب کنید. ضمن اینکه وجود چنین قابلیتی به شما این امکان را می دهد که در مواقعی که به دستگاه نیاز ندارید کمتر از برق استفاده کنید.

کامپیوتر رومیزی شیائومی

مشخصات کامپیوتر مینی شیائومی:

  • پردازنده مرکزی نسل دوازدهم Intel Core i5-1240P (با 12 هسته، 16 رشته و حداکثر فرکانس 4.4 گیگاهرتز) با گرافیک Intel Iris Xe
  • • رم 16 گیگابایت (رم 2×8 گیگابایت) DDR4 (دو کاناله 3200 مگاهرتز) با امکان ارتقا به 64 گیگابایت
  • • حافظه SSD NVMe PCIe 4.0 با ظرفیت 512 گیگابایت و امکان افزایش فضای ذخیره سازی تا 4 ترابایت.
  • ویندوز 11 از قبل نصب شده است
  • • جک 3.5 میلی متری هدفون
  • • سه پورت USB 3.2 Gen 2، یک پورت USB 2.0، دو پورت Thunderbolt 4، دو پورت HDMI 2.1 با پهنای باند 18Gbps در کنار رابط کابل شبکه 2.5G
  • • ابعاد: 112 x 112 x 38 میلی متر و وزن 437 گرم
  • پشتیبانی از بلوتوث 5.3 و Wi-Fi 802.11 ax (2.4 گیگاهرتز / 5 گیگاهرتز)

علاوه بر این، با توجه به GizChina اگرچه این رایانه شخصی کوچک است، اما تعداد اتصالات آن بسیار بیشتر از حد انتظار است، از جمله چهار درگاه USB-A، دو درگاه USB-C، دو درگاه HDMI برای اتصال دو صفحه نمایش، دو درگاه اترنت، Wi-Fi 6 و پشتیبانی از بلوتوث. 5.3. مینی کامپیوتر شیائومی 3699 یوان یا حدود 575 دلار در چین قیمت خواهد داشت.

این دستگاه با ویندوز 11 از پیش نصب شده عرضه خواهد شد، اما با لینوکس اوبونتو نیز سازگار است. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه مینی پی سی شیائومی در بازارهای جهانی در دسترس نیست. نظر شما در این مورد چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا