اخبار فناوری

کالبد شکافی آیپد 10 اپل نشان دهنده شباهت در چیدمان اجزای داخلی آن با آیپد ایر 2022 است.

ماه گذشته، اپل نسل دهم از مدل پایه آی‌پد خود را معرفی کرد که طراحی جدیدی شبیه به مدل‌های گران‌تر آی‌پد در کنار پیشرفت‌های دیگر دارد. با این حال، با وجود همه پیشرفت ها، آیپد 10 از نسل دوم Apple Pencil پشتیبانی نمی کند. اکنون، درستش میکنم اپل شروع به خراب کردن آی‌پد 10 کرده است که نشان می‌دهد قطعات داخلی آن بسیار شبیه به آی‌پد ایر 2020 است و عدم پشتیبانی نسل دوم اپل پنسل را توجیه می‌کند.

کالبد شکافی آیپد 10 اپل

از نظر طراحی، آیپد نسل دهم تقریباً شبیه آیپد ایر و حتی آیپد پرو 11 اینچی است. با این حال، مشتریان از تصمیم اپل برای پشتیبانی نکردن از اپل پنسیل نسل دوم که به صورت مغناطیسی به کناره های آی پدهای سازگار متصل می شود، شگفت زده شدند.

در عوض، آی‌پد 10 تنها از مداد اپل اصلی پشتیبانی می‌کند که می‌توان آن را از طریق پورت لایتنینگ شارژ کرد. اگر آیپد 10 جدید دارای پورت لایتنینگ باشد، مشکل بزرگی نخواهد بود. در واقع، مانند سایر آی‌پدها، نسل دهم آی‌پد هم اکنون دارای درگاه USB-C است، به این معنی که کاربران می‌توانند اپل پنسل اصلی را با آی‌پد جدید روی پورت USB-C شارژ کنند. آداپتور آن ها نیاز دارند.

اما چه چیزی باعث شد اپل چنین تصمیمی بگیرد؟ این دقیقاً همان چیزی است که iFixit در ویدیوی تشریح خود به ما نشان می دهد. در مقایسه با آیپد ایر 4، آیپد 10 از لحاظ داخلی تقریباً یکسان به نظر می رسد. با این حال، iPad 10 اولین تبلت اپل است که دارای دوربین جلویی افقی است، بنابراین هنگامی که iPad به صفحه کلید متصل است، زاویه بهتر و طبیعی تری را ثبت می کند.

کالبد شکافی آیپد 10 اپل

کالبد شکافی آیپد 10 اپل

اما در حالی که این تغییر برای کاربرانی که تماس‌های ویدیویی زیادی با آی‌پد خود برقرار می‌کنند عالی است، دوربین جلو دقیقاً همان جایی است که اپل مغناطیس‌های Apple Pencil را روی مدل‌های iPad دیگر مانند iPad Air و iPad Pro قرار می‌دهد.

اگرچه اپل هرگز این موضوع را تایید نکرده است، اما اکنون مشخص شده است که طراحان و مهندسان این شرکت باید بین قرار دادن دوربین جلو به صورت افقی و استفاده از Apple Pencil 2 جدید یکی را انتخاب کنند. با وجود لنز و سنسور دوربین، جایی برای آن وجود ندارد.

به غیر از این، هیچ چیز هیجان انگیز دیگری در مورد نسل دهم آیپد وجود ندارد. تفاوت اصلی با مدل های قبلی آیپد پایه صفحه نمایش بدون حاشیه و پورت USB-C است که به برد منطقی لحیم شده است که مطمئنا تعمیر دستگاه را دشوارتر می کند.

نظر شما در مورد کالبد شکافی iPad 10 اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا