اخبار فناوری

کاستوم رام Xiaomi.eu برای گوشی های دارای تراشه مدیاتک نیز منتشر شده است

کاربران ممکن است به دلایلی مانند عمر باتری یا عملکرد بهتر، رام گوشی خود را تغییر دهند. کاربران گوشی های هوشمند شیائومی این امکان را دارند (پس از باز کردن قفل دستگاه) یک رام سفارشی روی آن نصب کنند. معمولاً مردم سراغ رام های AOSP می روند. اما رام های سفارشی MIUI را فراموش نکنید. این نوع رام ها با ایجاد تغییراتی در رابط کاربری MIUI ویژگی های منحصر به فردی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. رام سفارشی Xiaomi.eu یکی از این رام ها است.

خبر خوب برای کاربران Mediatek! به نظر می رسد که روال رام سفارشی Xiaomi.eu تغییر کرده است

کاستوم رام Xiaomi.eu بر اساس نسخه چینی رابط کاربری MIUI توسعه یافته است. همانطور که می دانید در نسخه چینی رابط کاربری شیائومی هیچ اپلیکیشن گوگل وجود ندارد. اما خوشبختانه این اپلیکیشن ها با نصب کاستوم رام Xiaomi.eu به راحتی در دسترس خواهند بود. تیم Xiaomi.eu به طور فعال ROM ها را برای دستگاه های مختلف منتشر کرده است. البته تاکنون هیچ دستگاهی با تراشه مدیاتک وارد لیست رسمی پشتیبانی از این رام نشده است. Xiaomi.eu رام های خود را در سایت Sourceforge منتشر می کند.

پست اخیر در Xiaomi.eu

البته لازم به ذکر است که تیم این رام در گذشته در Redmi Note 8 Pro آنها کار کردند. این پروژه به دلیل بی ثباتی متوقف شد. همانطور که می دانید Redmi Note 8 Pro دارای تراشه مدیاتک بود و دستگاه های برخی از کاربران تنها پس از نصب رام Xiaomi.eu از کار افتادند! Redmi K50، Redmi K50 Pro، Redmi Note 11T Pro، Redmi Note 11T Pro+ و Xiaomi 12 Pro Dimension Edition اولین گوشی‌های هوشمند دارای تراشه مدیاتک شیائومی هستند که می‌توانند در آینده از Xiaomi.eu پشتیبانی کنند. شیائومی 12 تی همچنین دارای تراشه مدیاتک است. اما نام او دیده نمی شود. در واقع، تسترهای کمی برای آزمایش Xiaomi.eu در دستگاه مذکور وجود دارد.

به جز Xiaomi 12T، فایل نصب رام سایر دستگاه های ذکر شده در وب سایت Sourceforge موجود است. می توانید رام Xiaomi.eu را از طریق حالت فست بوت فلش کنید. پس از استخراج فایل، روی فایل “fastboot_first_install_with_data_format” کلیک کنید، سپس مراحل نصب شروع می شود. البته لازم به ذکر است که اولین رام هایی که منتشر خواهند شد به صورت رایگان قابل دسترسی نخواهند بود. خوشبختانه، اکنون Xiaomi.eu از دستگاه های دارای تراشه های مدیاتک نیز پشتیبانی می کند.

بهترین لانچرهای اندروید: با این 15 لانچر به گوشی خود ظاهری جدید ببخشید!

اکنون می توانید دانلود کنید!

فایل دستگاه زیر در Sourceforge موجود است، روی نام هر کدام کلیک کنید تا به لینک مربوطه هدایت شوید:

1- Redmi K50 Pro (matisse)

2- Redmi K50 (روبن)

3- Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition (Daumier)

4- Redmi Note 11T Pro / POCO X4 GT (xaga)

نطر شما چی هست؟ آیا تا به حال از رام های Xiaomi.eu استفاده کرده اید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا