اخبار فناوری

کاربران در برنامه سلامت اپل واچ شکایت خود را به دلیل ضد نژادپرستی رنگارنگ به اپل ارسال می کنند

اپل یکی از شرکت های بزرگ فناوری است که به نظر می رسد آخرین متهم در پرونده تعصب نژادی یا اقدامات نژادپرستانه باشد. در همین راستا به نظر می رسد شاهد شکایت کاربران از اپل به دلیل نژادپرستی علیه رنگین پوستان در برنامه سلامت اپل واچ باشیم. با مایفون مگ ادامه دهید بر بودن.

شکایت کاربران از اپل به دلیل نژادپرستی؛ چرا این اتفاقات زیاد می افتد؟!

اخیراً یک شکایت دسته جمعی در ناحیه جنوبی نیویورک علیه اپل تشکیل شده است. این شرکت متهم شده است که اکسیمتر خون اپل واچ حاوی مواردی از نژادپرستی علیه کاربران با رنگ پوست تیره تر است. اکسیمتر خون میزان اشباع اکسیژن خون را اندازه گیری می کند. اشباع اکسیژن 95-100% برای بزرگسالان و کودکان طبیعی در نظر گرفته می شود، در حالی که عدد زیر 94% غیر طبیعی در نظر گرفته می شود. این شکایت ادعا می کند که اکسی متر خون اپل واچ نژادپرستانه است. با شروع اپل واچ سری 6 در سال 2020، صاحبان این دستگاه می توانند خوانش اشباع اکسیژن را از آن دریافت کنند.

همانطور که اپل توضیح می دهد، کسانی که اپل واچ 6 یا بالاتر را استفاده می کنند، می توانند سطح اکسیژن خون خود را مستقیماً از مچ دست اندازه گیری کنند تا وضعیت کلی سلامتی به شما بدهند. به گزارش نیویورک پست، شاکی اصلی این پرونده یک شهروند نیویورکی به نام الکس مورالس است که یک مدل ناشناخته اپل واچ را بین سال های 2020 تا 2021 خریداری کرده است. مورالس می دانست که این دستگاه برای اندازه گیری سطح اکسیژن در خون استفاده می شود و فکر می کرد که او می دانست. دادگاه شنید که بدون توجه به رنگ پوستش این کار را انجام می دهد. مورالس انتظار داشت که این محصول در افرادی که رنگ پوست تیره تر دارند، هیچ گونه سوگیری یا نقص پالس اکسیمتری نداشته باشد، پرونده همچنان ادامه دارد.

شکایت کاربران از اپل

شاکی همچنین ادعا می کند که به دلیل اظهارات نادرست و گمراه کننده، محصول با قیمتی بالا، تقریباً کمتر از 400 دلار، بدون احتساب مالیات بر فروش، فروخته می شود. مورالس پیشنهاد داد که شکایت را به یک دعوای دسته جمعی تبدیل کند که تمام نیویورکی هایی را که در طول مدت محدودیت ها اپل واچ خریداری کرده اند، پوشش دهد. او همچنین می خواهد خریداران واجد شرایط اپل واچ را از داکوتای شمالی، وایومینگ، آیداهو، آلاسکا، آیووا، می سی سی پی، آرکانزاس، کارولینای شمالی و از یوتا اضافه کند.

در طول همه گیری ویروس کرونا، موضوع جالبی توسط یک پزشک اورژانس به نام ریچارد لویتان (که در یک اتاق اورژانس در Bellevue، نیویورک کار می کرد) کشف شد. این کشف نشان می دهد که اطلاعات اشباع اکسیژن می تواند نشان دهد که کدام فرد مبتلا به ویروس کرونا است. دکتر لویتان خاطرنشان کرد که برخی از بیماران تا 50 درصد اشباع اکسیژن دریافت کردند اما هیچ نشانه ای از ناراحتی نشان ندادند. بسیاری از این بیماران به دلیل کووید از هیپوکسی خاموش رنج می بردند و بدون اینکه بدانند در خطر جدی قرار داشتند. شعاع زیر 80 درصد به این معنی است که یک مشکل مغزی یا قلبی قریب الوقوع است.

شکایت کاربران از اپل

به گزارش خبرگزاری PhoneArenaاین دادخواست خاطرنشان می کند که تحقیقات انجام شده در طول همه گیری ویروس کرونا، اهمیت بالینی سوگیری نژادی در سطوح پالس اکسیمتری بر اساس رنگ پوست را تایید کرده است. این پرونده همچنین می‌گوید که اهمیت جهانی این سوگیری تنها در بحبوحه همه‌گیری کروناویروس مورد توجه قرار گرفت، زمانی که نسبت به نژادپرستی ساختاری که در بسیاری از جنبه‌های جامعه وجود دارد آگاه‌تر شد. با این حال، اپل ادعا می کند که اکسی متر خون اپل واچ برای استفاده پزشکی در نظر گرفته نشده است.

اگرچه اپل در ابتدا به درخواست برای اظهار نظر در روز دوشنبه پاسخ نداد، اما این شرکت هرگز اکسیمتر خون را یک وسیله پزشکی تلقی نکرد. خود اپل ادعا می کند که اکسی متر خون در اپل واچ فقط برای اهداف تناسب اندام و سلامتی عمومی طراحی شده است. این شرکت ادامه می دهد که اندازه گیری اکسیژن خون این برنامه برای استفاده پزشکی، از جمله خود تشخیصی یا مشورت با پزشک در نظر گرفته نشده است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا