اخبار فناوری

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟ راهی آسان برای افزایش سرعت گوشی های شیائومی

گوشی های هوشمند شیائومی فروش زیادی در دنیا و حتی بازار ایران دارند. این گوشی های هوشمند از رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی MIUI استفاده می کنند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه سرعت MIUI را افزایش دهید. بنابراین تا پایان با مایفون مگ با من بودن.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

تعداد گوشی های هوشمند مقرون به صرفه در بازار بسیار بیشتر از پرچمداران است. با توجه به مشخصات پایین این گوشی های هوشمند، تجربه آنها اغلب کندتر و کندتر از سایر دسته ها خواهد بود. با سخت افزار پایین رده، حتی برنامه های کوچک نیز می توانند گوشی هوشمند شما را خراب کنند. همچنین، باز شدن بسیاری از صفحات وب ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

با این حال، اگر از گوشی های هوشمند رده پایین یا میان رده شیائومی استفاده می کنید، قطعا کاربر خوش شانسی هستید. زیرا راه های ساده ای برای افزایش سرعت گوشی هوشمند شما وجود دارد. محبوب ترین گوشی های هوشمند شیائومی رده پایین و میان رده هستند.

از آنجایی که دستگاه‌هایی در این محدوده قیمتی دارای سخت‌افزار ضعیف هستند، می‌تواند باعث تاخیر یا کاهش سرعت در اجرای برنامه‌ها یا بازی‌ها شود. می توانید سرعت رابط MIUI را افزایش دهید و از یخ زدن گوشی هوشمند خود جلوگیری کنید. اما سوال اینجاست که چگونه می توان سرعت MIUI را افزایش داد؟

1. تقویت حافظه را فعال کنید
شرکت سازنده چینی شیائومی قابلیتی را به گوشی های هوشمند خود اضافه کرده است که می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. این ویژگی چیزی نیست جز قابلیت افزایش رم. این شرکت از سال گذشته این ویژگی را برای دستگاه های خود منتشر کرده است. این ویژگی از حافظه داخلی برای ایجاد فضای ذخیره سازی SWAP استفاده می کند و RAM دستگاه را به عنوان نرم افزار افزایش می دهد. اگر این ویژگی را فعال کنید، می توانید سرعت رابط MIUI را افزایش دهید. اگرچه این یک ویژگی نرم افزاری است و به اندازه رم فیزیکی عملکرد خوبی ندارد، اما مطمئنا تا حدودی سرعت دستگاه را افزایش می دهد.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

2. پاکسازی کش خودکار را فعال کنید
چه گوشی هوشمند، تبلت یا حتی یک ابزار دسکتاپ داشته باشید، پاک کردن حافظه نهان برای آزاد کردن و افزایش مقدار رم موجود گزینه بسیار خوبی است. هنگامی که حافظه پنهان دستگاه بیش از حد بارگیری می شود، دستگاه ممکن است بارگیری برنامه ها را به تاخیر بیندازد. سرعت پر شدن حافظه پنهان به نحوه استفاده شما از دستگاهتان بستگی دارد. با قابلیت پاک کردن کش خودکار، پاک کردن کش برنامه ها بسیار آسان است و دیگر نیازی به پاک کردن کش از طریق حالت بازیابی ندارید.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

ویژگی MIUI Auto Cache Cleanup تضمین می کند که کش برنامه شما همیشه پاک می شود. هر بار که صفحه گوشی هوشمند خود را قفل می کنید، این ویژگی کش را پاک می کند. علاوه بر این، می توانید این ویژگی را به صورت دستی تنظیم کنید تا کش را در فواصل زمانی منظم پاک کنید. بنابراین، اگر سخت‌افزار دستگاه شما ضعیف و ناکافی است، پاک کردن حافظه پنهان تضمین می‌کند که تمام منابع محدود آن برای عملیات هدر می‌رود.

3. سیستم نمایش تبلیغات را غیرفعال کنید
هنگامی که برنامه سیستم MIUI خود را اجرا می کنید، ممکن است متوجه شوید که سیستم حاوی تبلیغات است. توجه به این نکته ضروری است که در این تبلیغات از منابع مادی خاصی استفاده می شود. این بدان معنی است که آنها می توانند سرعت گوشی هوشمند شما را کاهش دهند. از آنجا که آنها منابع سیستم را مصرف می کنند، می توانند باز شدن برنامه های خاص یا اجرای عملکردهای خاص را به تاخیر بیندازند. از آنجایی که این تبلیغات اغلب بسیار آزاردهنده هستند، شیائومی تماشای آنها را اختیاری کرده است.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

می توانید به راحتی تبلیغاتی را که به نظرتان جالب نیست مسدود کنید. این کار از نمایش مجدد تبلیغات جلوگیری می کند. برای انجام این کار، فقط باید یک DNS خصوصی را پیکربندی کنید. dns.adguard.com را در ارائه دهنده DNS خصوصی خود وارد کنید. سپس می توانید بررسی کنید که آیا این تبلیغات همچنان نمایش داده می شوند یا خیر. این باعث کاهش برخی از منابع سخت افزاری و افزایش سرعت رابط MIUI می شود.

4. انیمیشن های رابط کاربری را غیرفعال یا تسریع کنید
به این ترتیب می توانید این کار را برای هر سیستم عامل یا هر نوع گوشی هوشمندی انجام دهید. برخی از ویژگی های گوشی های هوشمند برای گوشی های هوشمند رده پایین و میان رده بسیار لوکس و گران هستند. انیمیشن های UI یکی از این ویژگی ها هستند. غیرفعال کردن این ویژگی یک تاکتیک رایج برای افزایش سرعت سیستم عامل است. باید مطمئن شوید که سرعت انیمیشن روی 0 یا 0.5 تنظیم شده است. این انیمیشن‌ها را سریع‌تر از قبل می‌سازد و البته MIUI سریع‌تر خواهد بود.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

5. حافظه داخلی را تا حد امکان خالی نگه دارید
بدیهی است که وقتی فضای ذخیره سازی دستگاه خود را با فایل های اضافی و حجیم پر می کنید، با مشکل مواجه می شوید. در واقع، بار ذخیره سازی تا حد زیادی بر عملکرد گوشی هوشمند شما تأثیر می گذارد. این مخصوص دستگاه‌های MIUI نیست، بلکه عموماً مختص برنامه‌های نصب‌شده توسط کاربر است.

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

با توجه GizChinaوقتی حافظه داخلی شما پر شود، گوشی هوشمند شما کند می شود. در این مرحله، ممکن است با تاخیر و لگ در دستگاه خود مواجه شوید. می توانید با ساده نگه داشتن فضای ذخیره سازی تا حد امکان از این امر جلوگیری کنید. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا به حال با مسائلی مانند تاخیر و کندی مواجه شده اید؟ برای حل چنین مشکلاتی چه راه حل هایی در پیش گرفته اید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا