اخبار فناوری

چرا سامسونگ اندروید 14 بتا را برای گوشی‌های خود منتشر نکرده است؟

اوایل سال جاری، گوگل نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد. از آن زمان، این شرکت چندین به‌روزرسانی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان جدید را نیز منتشر کرده است. دو روز پیش، گوگل دومین نسخه بتای عمومی اندروید 14 را منتشر کرد و چندین تولیدکننده اندروید به گوگل پیوستند تا نسخه بتا اندروید 14 را برای برخی از گوشی‌های خود ارائه کنند، اما سامسونگ به‌طرز عجیبی در این لیست به‌چشم نمی‌خورد.

عدم انتشار بتا اندروید 14 برای گوشی‌های سامسونگ

ممکن است به‌نظر برسد که سامسونگ توسعه و انتشار اندروید 14 را برای گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی خود به تأخیر می‌اندازد. بااین‌حال، شما نباید در این مورد نگران باشید. سامسونگ از قبل آزمایش داخلی آپدیت One UI 6.0 مبتنی‌بر اندروید 14 را آغاز کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این شرکت درحال آزمایش اندروید 14 بر روی سری گلکسی اس 23، گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 است و انتظار می‌رود تا چند ماه آینده برنامه بتای اندروید 14 خود را معرفی کند.

معمولاً سامسونگ نسخه‌های بتا اندروید و One UI را در سه‌ماهه سوم سال منتشر می‌کند. همچنین پس از آزمایش چندین نسخه بتا، نسخه نهایی (پایدار) به‌روزرسانی را نیز در سه‌ماهه چهارم سال منتشر می‌کند. اکثر تولیدکنندگان غیر گوگلی اندروید که نسخه‌های بتای اندروید را در روز اول ارائه می‌دهند، نسخه بسیار ساده این سیستم‌عامل را منتشر می‌کنند که اکثر سفارشی‌سازی‌های رابط کاربری خود را در آن ندارد. به‌عنوان‌مثال، به‌روزرسانی اندروید 14 بتای Nothing از رابط کاربری اختصاصی Glyph این شرکت و چندین ویژگی نرم‌افزاری دیگر آن پشتیبانی نکرده و حتی حسگر اثرانگشت این گوشی هم در نسخه بتا کار نمی‌کند.

عدم انتشار بتا اندروید 14 برای گوشی‌های سامسونگ

عدم انتشار بتا اندروید 14 برای گوشی‌های سامسونگ

از سوی دیگر، سامسونگ با برنامه One UI Beta خود به‌روزرسانی تقریباً کاملی را برای گوشی‌های خود ارائه می‌کند. بنابراین، ممکن است سامسونگ در ارائه به‌روزرسانی بتای اندروید 14 در مقایسه با سایر تولیدکنندگان اندرویدی تا چندین هفته تأخیر داشته باشد، اما به‌روزرسانی‌های آن از ویژگی‌های غنی برخوردار خواهند بود. درواقع، سامسونگ معمولاً بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید را با به‌روزرسانی‌های بتا جدید اضافه می‌کند. بنابراین، اگر سامسونگ را در لیست تولیدکنندگان اندرویدی که در روز اول به‌روزرسانی بتای اندروید 14 را ارائه می‌کنند، نمی‌بینید، نگران نباشید.

نظر شما درباره انتشار بتا اندروید 14 برای گوشی‌های سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/14/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-14-%D8%A8%D8%AA%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا