اخبار فناوری

چرا با هواپیما سفر نمی کنید؟

آیا اخیراً چمدان های خود را بسته اید و تصمیم به سفر گرفته اید؟ وقتی صحبت از مسافرت با ماشین شخصی، اتوبوس و… می شود، حتماً یکی پیدا می شود که بپرسد چرا با هواپیما سفر نکنید؟ امروزه با کمک هواپیما می توانید سفرهای راحتی را تجربه کنید. سفر را می توان راهی برای فرار از دغدغه های روزمره و خستگی زندگی دانست.

https://lahzeakhar.com

معایب سفر با هواپیما

مانند سایر وسایل حمل و نقل، سفر هوایی نیز دارای معایبی است که به این سوال پاسخ می دهد که چرا نباید با هواپیما سفر کرد. اگر چه معایب آن با مزایای آن قابل مقایسه نیست، اما در بسیاری از موارد می توانند از انتخاب این وسیله برای جابجایی جلوگیری کنند. این معایب عبارتند از:

نقص فنی و سوانح هوایی

یکی از مهم ترین ایرادات هواپیما، احتمال نقص فنی و سوانح هوایی است. این موارد می تواند به آسیب های جبران ناپذیری منجر شود. البته به ندرت شاهد سانحه هوایی هستیم. به طور کلی سوانح هوایی در مناطقی رخ می دهد که طوفان زیاد است و اغلب این طوفان ها باعث نقص فنی نیز می شود. البته اگر قبل از سفر از پیش بینی آب و هوا اطلاع داشته باشید، احتمال وقوع این حادثه بسیار کاهش می یابد.

هزینه بلیط هواپیما

برای بلیط هواپیما در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. بنابراین تجربه سفر با هواپیما برای همه امکان پذیر نیست. در این خصوص لازم به ذکر است که اگر با تور سفر می کنید، به دلیل پیشنهاداتی که گاه شامل می شود؛ همچنین می توانید سفر ارزان تری را تجربه کنید. به این تورها تورهای لحظه آخری می گویند که بهترین تورهای لحظه آخری محسوب می شوند.

استرس و ترس از ارتفاع

افراد زیادی هستند که از ارتفاع می ترسند یا فوبیای قد دارند. سوار شدن به هواپیما برای این افراد بسیار سخت است. البته با گذشت زمان می توان بر این مشکل غلبه کرد.

محدودیت های حمل و نقل

ظرفیت نامحدودی برای حمل بار در هواپیما برای مسافران وجود ندارد و افراد نمی توانند وسایل بیشتری را با خود حمل کنند.

مزایای سفر هوایی

سفر با هواپیما را می توان یک سفر لوکس دانست. خدمات و امکانات زیادی در این سفر در اختیار شما قرار می گیرد. در اینجا چند نمونه آورده شده است.

سرعت بالا

یکی از مهمترین مزایای سفر هوایی سرعت بالای آن است. افراد زیادی هستند که زمان سفر در اولویت آنهاست. این افراد می خواهند هر چه زودتر به مقصد برسند. در این صورت می توانند زمان بیشتری برای سفر پیدا کنند و نهایت استفاده را از سفر ببرند. هواپیما مسافت کوتاهی را طی می کند تا به مقصد برسد. زیرا در این صورت دیگر هیچ مانعی مانند جنگل، کوه و دریا در مسیر هواپیما وجود نخواهد داشت.

دسترسی آسان

سفر به بسیاری از مناطق تنها با هواپیما امکان پذیر است. زیرا اکثر وسایل نقلیه به نقاط دوردست دسترسی ندارند، اما هواپیماها به انسان اجازه داده اند تا به دورافتاده ترین مناطق جهان سفر کنند.

خدمات تحویل

در مقایسه با سایر وسایل نقلیه، هواپیماها از امکانات و خدمات بالاتری برخوردار هستند. هنگام سفر با هواپیما با مهماندارانی روبرو می شوید که با روحیه ای دلپذیر از شما پذیرایی می کنند. در طول سفر، راهنماها به درخواست های شما توجه خواهند کرد. جدای از این، شرکت های هواپیمایی خدمات زیادی را برای مسافران خود در نظر می گیرند.

راحتی سفر

هواپیما را می توان کاربردی ترین وسیله حمل و نقل دانست. ممکن است در فرودگاه کمی احساس اضطراب کنید، اما جای نگرانی نیست. زیرا می توانید با هواپیما در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسید. جدای از اینها، هواپیما صندلی های راحتی دارد که قابل مقایسه با سایر وسایل نقلیه نیست.

امنیت بالا

اگرچه برخی فکر می کنند که هواپیما امنیت ضعیفی دارد، اما در واقعیت اینطور نیست. حتی می توان گفت ایمنی هواپیماها از سایر وسایل نقلیه بالاتر است. در سال های اخیر شاهد روند کاهشی سوانح هوایی بوده ایم.

عدم وجود تصادف و ترافیک

هنگام سفر با ماشین یا اتوبوس، تصادفات و ترافیک در مسیر شما را آزار می دهد. در سفر هوایی هیچ تصادف و ترافیکی رخ نمی دهد و سفری راحت به مقصد را تجربه خواهید کرد. جدای از این، توقف در میانه راه نیز از آن مسائلی است که مردم را آزار می دهد. در سفر با هواپیما دیگر با این مشکلات مواجه نمی شوید و معطل نمی شوید.

امکان سفر هوایی

وقتی با هواپیما سفر می کنید، معمولا ساعت ها در هواپیما می گذرانید. این حرکت به گونه ای انجام می شود که مسافران در طول سفر دچار درد کمر و پا نشوند.

بچه ها را سرگرم کنید

کودکان در هواپیما احساس راحتی بیشتری خواهند کرد. بنابراین سفر هوایی گزینه بهتری برای آنها محسوب می شود. در طول سفر هدایایی و یک سری اسباب بازی به کودکان تقدیم می شود و از آنها پذیرایی می شود.

برای کودکان کمتر پرداخت کنید

در خرید بلیط هواپیما متوجه می شوید که قیمت یکسان برای بزرگسالان و کودکان در نظر گرفته نشده است. در حالی که هزینه سایر خودروها به این صورت محاسبه نمی شود. مردم برای بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان 2 تا 12 ساله هزینه کمتری می پردازند. به این ترتیب هزینه کمتری برای سفرهای خانوادگی خواهید داشت.

نظافت توالت

نظافت و سرویس بهداشتی هواپیما را نمی توان با سایر وسایل نقلیه مقایسه کرد. پرواز برای افرادی که سفری طولانی در پیش دارند و نظافت و بهداشت در اولویت سفرشان است، گزینه خوبی محسوب می شود. احتمال بیمار شدن در هواپیما در مقایسه با سایر وسایل نقلیه بسیار کمتر است.

یک تجربه متفاوت ایجاد کنید

سفر با هواپیما بدون شک سفری جدید و فوق العاده را برای شما به همراه خواهد داشت. وقتی روی صندلی های هواپیما می نشینید، کیلومترها از زمین فاصله خواهید داشت. پرواز بر فراز ابرها را در این موقعیت تجربه خواهید کرد که بدون شک تجربه ای متفاوت و فراموش نشدنی برای همه خواهد بود. نماها از داخل هواپیما و از طریق پنجره ها منحصر به فرد است و با وسایل نقلیه دیگر قابل مشاهده نیست.

تجربه هوای پاک

هنگام سفر با هواپیما، صخره نوردی را در دوردست تجربه خواهید کرد. در مقایسه با سایر وسایل نقلیه، هواپیماها آلاینده کمتری تولید می کنند. در این شرایط هوا کمتر آلوده می شود و سفر پاک تری را تجربه خواهید کرد. دوستداران محیط زیست از این مزیت هواپیماها قدردانی می کنند و سفر هوایی مورد تایید آنهاست.

آخرین کلمه

احتمالا شما یا عزیزانتان سفر با هواپیما را تجربه کرده اید. با کمک هواپیما می توانید خستگی را در طول مسیر به حداقل برسانید. امنیت، سرعت بالا، سهولت دسترسی، خدمات و غیره برخی از مزایای سفر هوایی است. هواپیماها نیز مانند سایر وسایل نقلیه دارای مزایا و معایبی هستند. با این حال، مزایای آن را نمی توان با معایب آن مقایسه کرد. پس چرا با هواپیما سفر نمی کنید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا