اخبار فناوری

چالش های اخراج کارکنان در شرکت های بزرگ فناوری چیست و دلایل آن چیست؟

دیروز در اخبار به شما گفتیم که اخراج هزاران کارمند متابرنامه این شرکت کنترل نتایج بحران اقتصادی اخیر است. این معضل نه تنها بر وضعیت کارگران در جامعه تأثیر می گذارد و موج بیکاری را به دنبال دارد، بلکه چهره شرکت ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. اما سوال اصلی این است که چالش اخراج کارکنان در شرکت های بزرگ فناوری چیست و چه دلایلی دارد؟ با مایفون مگ بیا

چالش اخراج کارکنان شرکت های بزرگ فناوری و چرا…!

همه شرکت های بزرگ فناوری اخیرا شروع به اخراج کارمندان کرده اند. ممکن است به نظر برسد که توییتر آن را آغاز کرده است، اما در واقع متا و سایر شرکت‌ها حتی زودتر اعلامیه‌هایی را اعلام کردند. به طور خلاصه، رهبران شرکت های بزرگ فناوری عینک خود را برمی دارند و دنیا را همانطور که هست می بینند. منظور ما این است که زمانی مدینه فاضله ای وجود داشت که معتقد بود شرکت های بزرگ فناوری الهی هستند و هیچ چیز نمی تواند آنها را از رسیدن به بالاترین جایگاه ممکن باز دارد.

با این حال، هیچ چیز برای همیشه دوام نمی آورد و شکوه شرکت های فناوری نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما بسیار عجیب است، زیرا این شرکت های بزرگ فناوری از اصطلاح اخراج استفاده نمی کنند. ما فرض می کنیم که آنها نمی خواهند سرمایه گذارانشان بدانند که تجارت آنها محکوم به فنا است. اما سرمایه گذاران نیز ساده لوح نیستند. آنها می توانند همه چیز را با یک نگاه سریع به بازار سهام ببینند.

چالش اخراج کارمندان در شرکت های بزرگ فناوری

این روزها حتی مایکروسافت هزاران کارمند خود را اخراج کرده است. شرکت مستقر در ردموند با انتشار این خبر گفت که برای تداوم کسب و کار ضروری است. با این حال، شایان ذکر است که شرکت های بزرگ فناوری اغلب به این روش عمل می کنند. طبق پروتکل ها، آنها معمولاً این کار را قبل یا بعد از جمع آوری کمک های مالی عمده یا فصل های اوج فروش انجام می دهند.

با توجه GizChina، همیشه به نظر می رسد که شرکت های بزرگ فناوری مکان خوبی برای کسب درآمد و یافتن شغل هستند. با این حال، این کمی دور از واقعیت است. ما هزاران تیتر در مورد تبعیض در شرکت هایی مانند Google، Tesla، Salesforce و غیره خوانده ایم. همه شرکت های بزرگ فناوری توسط کارمندان سابق خود به دلیل تبعیض جنسیتی یا مسائل مربوط به نژادپرستی مورد شکایت قرار گرفته اند.

اخراج هزاران متا کارمند؛ برنامه این شرکت برای کنترل نتایج بحران اقتصادی

به نظر می رسد صنعت فناوری مکانی عادی برای خرج کردن پول است. اما وقتی صحبت از پرداخت غرامت برای نقض حقوق کارمندان می شود، هیچ کس نمی خواهد پرداخت کند. در واقع، اخراج کارمندان هرگز برای کسی کار آسانی نیست. اما رهبران این شرکت ها با این کار شرایط را برای خود دشوارتر کرده اند. آن ها به خود و اطرافیانشان ثابت کرده اند که دوران طلایی تکنولوژی برای همیشه ادامه خواهد داشت. البته برای رسیدن به این هدف باید تصمیمات سختی بگیرند. شما، کاربران Tranji، در مورد چالش اخراج کارمندان در شرکت های بزرگ فناوری چه فکر می کنید و چرا؟ آیا شرکت ها می توانند این وظایف را خودکار کنند؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا