اخبار فناوری

پیکسل 7a گوگل چند آپدیت اساسی اندروید را دریافت می‌کند؟

گوشی Pixel 7a گوگل سرانجام به‌صورت رسمی معرفی شد و یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده اندرویدی جدید برای هر کسی که به‌دنبال عملکرد بالا و درعین‌حال قیمت مقرون‌به‌صرفه است، محسوب می‌شود. این دستگاه با بهره‌مندی از تراشه قدرتمند Tensor G2 استفاده‌شده در سری پرچمدار پیکسل 7 گوگل، در زمینه پردازشی یک گوشی ایده‌آل محسوب می‌شود؛ به‌خصوص با توجه به عملکرد ضعیف رقیب سامسونگی خود، Galaxy A54، و مشکلات مربوط به چیپست Exynos 1380 این دستگاه. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد در یک بخش دیگر، سامسونگ گوی رقابت را از گوگل می‌رباید؛ جایی‌که گفته می‌شود پیکسل 7a تنها سه آپدیت اساسی اندروید را دریافت خواهد کرد. این درحالی است که گوشی‌های میان‌رده و حتی بعضی از مدل‌های پایین‌رده گلکسی تا چهار سال آپدیت اساسی اندروید را دریافت می‌کنند.

آپدیت اساسی اندروید پیکسل 7a گوگل

Pixel 7a قرار است تنها 3 سال به‌روزرسانی اصلی اندروید را دریافت کند. به‌خاطر داشته باشید که برخی از شرکت‌ها با سرآمدی سامسونگ، تا 4 سال به‌روزرسانی اندروید را برای اکثر گوشی‌های خود ارائه می‌دهند، حتی آن‌هایی که قیمت کمتری ازآنچه میان‌رده جدید گوگل ارائه می‌کند، دارند. بنابراین، با این تعریف، اگر به‌تازگی یک گوشی پیکسل را انتخاب کرده باشید، تنها تا اندروید 17 آپدیت دریافت خواهید کرد، درحالی‌که گلکسی A54 به‌طور بالقوه اندروید 18 را نیز دریافت می‌کند.

اکنون، این ممکن است برای افرادی که هر سال گوشی‌های خود را ارتقا می‌دهند، مشکل بزرگی نباشد. بااین‌حال، با توجه به اینکه دستگاه‌های میان‌رده معمولاً به‌صورت سالیانه تعویض نمی‌شوند، چراکه کاربران به استفاده از آن‌ها ادامه می‌دهند تا درنهایت خراب شوند، این می‌تواند برای بسیاری از مردم به‌عنوان یک مشکل تلقی شود. توجه داشته باشید، Pixel 7a دقیقاً قیمتی معادل Galaxy A54 دارد اما این گوشی سامسونگ است که یک سال به‌روزرسانی بیشتری دریافت می‌کند. بنابراین، در چنین شرایطی، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به‌سراغ گوشی گلکسی بروند.

آپدیت اساسی اندروید پیکسل 7a گوگل

آپدیت اساسی اندروید پیکسل 7a گوگل

با این وجود، پیکسل 7a کماکان یک گوشی ایده‌آل در رده قیمتی خود است. این دستگاه پردازنده‌ای به‌مراتب قوی‌تر از گلکسی A54 دارد و در بخش دوربین نیز، شما تجربه بی‌نقص پیکسل‌های گوگل را دریافت می‌کنید که به این گوشی کمک می‌کند تا بسیاری از کاربران را به سمت خود جذب کند. اما بنا به‌دلایلی، هنوز نمی‌توان منکر این واقعیت شد که وقتی سامسونگ و برخی از شرکت‌های دیگر تا چهار سال آپدیت را برای گوشی‌های خود ارائه می‌دهند، گوگل تصمیم گرفته است تنها سه سال آپدیت را برای گوشی خود تضمین کند.

Pixel 7a با قیمت 499 دلاری خود، دارای یک چیپست Tensor G2، یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک پنل OLED با رفرش‌ریت 90 هرتز است. این دستگاه اندروید 13 خالص با لانچر اختصاصی پیکسل را اجرا می‌کند و به‌محض اینکه آپدیت جدیدتر اندروید 14 برای همه دستگاه‌های پشتیبانی‌شده در دسترس قرار گیرد، آن را سریعاً دریافت می‌کند.

دیدگاه شما پیرامون انتشار سه سال آپدیت اساسی اندروید برای پیکسل 7a گوگل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/14/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-7a-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا