اخبار فناوری

پیکسل 7a با تراشه Tensor G2 در تست بازی، عملکرد ضعیف‌تر از پیکسل 7 با چیپست مشابه دارد

با معرفی رسمی Pixel 7a گوگل، مشخص شد قدرت این گوشی میان‌رده را همان تراشه‌‌ای تأمین می‌کند که در مدل‌های گران‌قیمت Pixel 7 و Pixel 7 Pro سال گذشته استفاده شده است. بااین‌حال، فقط به این دلیل که گوگل از یک تراشه یکسان در این مدل‌ها استفاده کرده، به این معنی نیست که عملکرد پردازشی آن نیز مشابه خواهد بود. همان‌طور که در آخرین تست استرس بازی نشان داده شده، پیکسل 7a با Tensor G2، عملکرد ضعیف‌تری نسبت‌به پیکسل 7 با همین تراشه را از خود به‌جای گذاشته است.

تست بازی پیکسل 7a با تراشه Tensor G2

در یک بررسی کوچک که به‌تازگی توسط یوتیوبر Dave2D انجام شده، او هر دو مدل پیکسل 7 و پیکسل 7a را مقایسه کرده است و سعی کرده تا تفاوت‌های این دو گوشی را بیابد تا بتواند نتیجه‌گیری کند که آیا مصرف‌کنندگان باید 100 دلار خود را پس‌انداز کرده و 499 دلار برای آخرین گوشی هوشمند گوگل خرج کنند یا به‌سراغ مدل رده‌بالاتر بروند. او بیان می‌کند که ازنظر مشخصات، تفاوت‌های بسیار جزئی بین این دو مدل وجود دارد و در ویدیوی خود، او درواقع مدل ارزان‌تر 7a را برای بیشتر کاربران پیشنهاد داده است.

بااین‌حال، درست در انتهای ویدیو، او آزمایشی را نشان می‌دهد که ثابت می‌کند گوگل برای رسیدن به قیمت 499 دلاری پیکسل 7a باید مواردی را نیز از این گوشی بکاهد. در تست گیمینگ Genshin Impact که ازنظر گرافیکی عنوانی سنگین محسوب می‌شود، در ابتدا Tensor G2 در گوشی میان‌رده گوگل همگام با Pixel 7 و Pixel 7 Pro گران‌تر است. بااین‌حال، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا عملکرد چیپست افت کند و از سقف 60 فریم‌برثانیه خود خارج شود.

تست بازی پیکسل 7a با تراشه Tensor G2

تست بازی پیکسل 7a با تراشه Tensor G2

Pixel 7a درواقع به دو دلیل بسیار سریع‌تر از مدل‌های گران‌تر، عملکرد خود را از دست می‌دهد. اول آن‌که گوگل مانند Pixel 7 و Pixel 7 Pro از یک راه‌حل خنک‌کننده پیچیده استفاده نکرده است. دوم، این امکان وجود دارد که اندازه کوچکتر Pixel 7a در افت فریم اولیه آن نقش داشته باشد. هرچه ابعاد گوشی هوشمند کوچک‌تر باشد، راه‌حل خنک‌کننده کوچک‌تر خواهد بود و حتی اگر طبق ادعای گوگل، گوشی جدید این شرکت از ورقه‌های گرافیتی و پدهای مسی کافی روی همه اجزای آن برای پایین نگه‌داشتن دما استفاده کرده باشد، نتایج واقعی اما تأثیر کمی بر مدیریت دفع حرارت این دستگاه دارند.

در این میان لازم است اشاره کنیم که خود تراشه Tensor G2 نیز تا حدی مقصر است، زیرا بر اساس فناوری 5 نانومتری سامسونگ تولید شده و درنتیجه با مشکلات بزرگی در زمینه عملکرد مواجه است. امیدواریم گوگل بتواند این نگرانی‌ها را با Tensor G3 که گفته می‌شود بر اساس فرآیند 4 نانومتری (4LPP) سامسونگ ساخته شده و بر روی بهره‌وری انرژی متمرکز شده است، برطرف کند.

نظر شما درباره تست بازی پیکسل 7a با تراشه Tensor G2 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/14/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-7a-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-tensor-g2-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%8C-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%B6%D8%B9/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا