اخبار فناوری

پیکسل فولد گوگل به‌صورت کاملاً تخت باز نمی‌شود اما این گوشی تاشو در این زمینه تنها نیست!

گوشی تاشو Pixel Fold گوگل با قیمتی عالی و چندین فناوری به‌روز پیرامون مهندسی لولای آن معرفی شده است. اما همان‌طور که برخی متوجه شده‌اند، به‌نظر نمی‌رسد پیکسل فولد بتواند به‌صورت کاملاً تخت باز شود و در حالت عادی خود در 176 درجه متوقف می‌شود. بااین‌حال، این مشکل تنها محدود به گوشی تاشو گوگل نیست و به‌نظر می‌رسد سایر دستگاه‌های تاشو ازجمله گلکسی زد فولد سامسونگ نیز پس از گذشت مدتی به این وضعیت دچار می‌شوند.

مشکل کاملاً تخت باز شدن پیکسل فولد گوگل

گوگل ادعا می‌کند که پیکسل فولد مشابه سایر گوشی‌های تاشو دیگر، تا 180 درجه باز می‌شود. اما، در برخی برداشت‌های اولیه، به‌نظر می‌رسد که همیشه این‌طور نیست. ویل ساتلبرگ در Android Police اشاره می‌کند که زاویه باز شدن کامل این دستگاه در حدود 176 درجه متوقف می‌شود.

مایکل فیشر که با نام MrMobile نیز شناخته می‌شود، در توییتر با این مسئله مواجه شده است. او در یک موضوع اشاره می‌کند که Pixel Fold می‌تواند به 180 درجه برسد، اما این کار با کمی دشواری همراه است. ظاهراً فشار قابل‌توجهی لازم است تا گوشی تاشو گوگل به‌صورت کاملاً مسطح درآید.

مشکل کاملاً تخت باز شدن پیکسل فولد گوگل

مشکل کاملاً تخت باز شدن پیکسل فولد گوگل

ظاهراً همان‌طور که گوگل به فیشر گفته است، این یکی از عوارض جانبی طراحی لولای قطره‌ای این دستگاه است. لولا به‌گونه‌ای طراحی شده است که نسبتاً سفت بوده و می‌تواند در زوایای خاصی در جای خود قرار گیرد، دقیقاً مانند Galaxy Z Fold 4 سامسونگ.

درحالی‌که این ممکن است برای برخی کمی ناامیدکننده باشد، Pixel Fold تنها دستگاهی نیست که نمی‌تواند کاملاً صاف باز شود. سری گلکسی زد فولد سامسونگ همین حالت را دارند، اما پس از چندین هفته استفاده، برای آن‌ها اتفاق می‌افتد. طبق گفته‌ی نویسنده وب‌سایت 9to5google، گلکسی زد فولد 4 وی درحال‌حاضر تا حداکثر 178 درجه باز می‌شود. او همچنین اشاره می‌کند که می‌تواند آن دو درجه آخر را با مقداری فشار به‌دست آورد، اما همان‌طور که فیشر می‌گوید، این کار راحت نیست. همچنین شناخته شده است که سایر گوشی‌های تاشو با فرم کتابی نیز هم در خارج از جعبه و هم در طی گذشت مدت زمانی، به این وضعیت دچار می‌شوند؛ بنابراین پیکسل فولد تنها دستگاه با این مشکل نیست.

فیشر همچنین در توییت‌های دیگری به‌درستی اشاره می‌کند که این مشکل توسط ماژول دوربین بزرگ پیکسل فولد آشکارتر می‌شود که به‌هرحال وقتی گوشی به‌طور کامل باز می‌شود و بر روی سطح صاف قرار می‌گیرد، از مسطح‌شدن کامل آن جلوگیری می‌کند.

نظر شما درباره مشکل کاملاً تخت باز شدن پیکسل فولد گوگل چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/13/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%AF-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D9%87%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%8B-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا