اخبار فناوری

پیش بینی کاهش 4 درصدی فروش در بازار جهانی موبایل در سال 2023

بر کسی پوشیده نیست که شرایط اقتصادی جهانی باعث کاهش قابل توجه فروش در بازار موبایل شده است. در حالی که این کاهش در سال 2022 قابل توجه بود، به نظر نمی رسد در سال 2023 شاهد رشد باشیم. البته آنها انتظار دارند که میزان کاهش کاهش یابد. اخیرا پیش بینی شده است فروش جهانی موبایل در بازار جهانی 4 درصد در سال 2023 کاهش یافت منتشر شده است.

کاهش فروش بازار جهانی تلفن همراه در سال 2023

موسسه گارتنر اخیرا گزارش جدیدی منتشر کرده است که میزان فروش گجت های هوشمند در بازار جهانی را پیش بینی می کند. این گزارش شامل رایانه های شخصی، تبلت ها و گوشی های هوشمند است. این گزارش نشان داد که روند منفی و نزولی بازار گوشی های هوشمند در سال 2023 ادامه خواهد داشت.

آخرین گزارش ها از بازار جهانی تلفن همراه نشان می دهد که فروش این دسته از محصولات در سال 2022 نسبت به سال گذشته 11.3 درصد کاهش داشته است. با این حال، به نظر می رسد این روند می تواند در سال جاری نیز ادامه یابد.

گزارش گارتنر می گوید فروش گوشی های هوشمند در سال جاری 4 درصد کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر، انتظار می‌رود فروش جهانی محصولات هوشمند فوق‌الذکر نیز در مجموع 4.4 درصد کاهش یابد.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2022

تحلیلگر ارشد گارتنر می گوید:

شرایط راکد اقتصادی به کاهش تقاضا برای گجت‌های هوشمند در طول سال 2023 ادامه خواهد داد. در واقع، انتظار می‌رود هزینه‌های کاربران نهایی برای این دستگاه‌ها در سال 2023 تقریباً 5.1 درصد کاهش یابد. آنها اکنون در اکثر مناطق به میزان قابل توجهی کاهش یافته اند. ما انتظار نداریم که تا سه ماهه چهارم 2023 از شر تورم و رکود بازار خلاص شویم.”

این روند نزولی بر همه محصولات از جمله رایانه های شخصی، تبلت ها و نه فقط تلفن های همراه تأثیر می گذارد. بازار رایانه های شخصی حدود 6.8 درصد کاهش می یابد، در حالی که بازار تبلت ها حدود 2.9 درصد کاهش می یابد.

نظر شما درباره آینده بازار گجت های هوشمند در سال 2023 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا