اخبار فناوری

پیش بینی فروش آیفون در سال 2023 با نگاهی به گزارش TSMC

اعتقاد بر این است که اپل 25 درصد از درآمد TSMC را تشکیل می دهد. این شرکت تایوانی بزرگترین کارخانه ریخته گری تراشه در جهان است و پس از آن Samsung Foundry از نظر سهم بازار قرار دارد. TSMC اخیراً نتایج خود را برای سه ماهه منتهی به دسامبر منتشر کرده است و همچنین پیش بینی خود را برای سه ماهه آینده و سال 2023 منتشر کرده است. جالب اینجاست که تحلیلگران با مشاهده گزارش TSMC به دنبال پیش بینی فروش آیفون در سال 2023 هستند.

پیش بینی فروش آیفون در سال 2023

بر اساس اعدادی که TSMC برای بخش گوشی های هوشمند خود پیش بینی می کند (که معمولاً فروش آیفون را به خود اختصاص می دهد) و با در نظر گرفتن آیفون نیمی از تجارت اپل را تشکیل می دهد، Gene Munster تحلیلگر Loup Ventures می گوید که باید انتظار داشته باشیم که اپل درآمد کمی کمتر از ماه مارس و ژوئن TSMC گزارش کند. اجماع، وفاق. برآوردها

در مورد TSMC، این گزارش می گوید که نیمه اول بدتری نسبت به اپل خواهد داشت زیرا تراشه هایی را به مشتریان خود فروخته است که در ماه های آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اما تقاضا زمانی افزایش می یابد که تراشه های 3 نانومتری در نیمه دوم سال 2023 عرضه شوند. تراشه A17 Bionic اپل با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC تولید می شود و انتظار می رود در iPhone 15 Pro و Apple iPhone 15 Pro. iPhone 15 Ultra استفاده شود. این دو گوشی ممکن است تنها گوشی های یک سازنده بزرگ باشند که امسال از تراشه 3 نانومتری استفاده می کنند.

کارایی TSMC در تولید تراشه های 3 نانومتری

رشد بخش تراشه‌های گوشی‌های هوشمند TSMC کندتر است. برای سه ماهه سپتامبر، 27 درصد رشد سال به سال وجود داشت که نشان دهنده کاهش عملکرد نسبت به رشد 9 درصدی برای سه ماه منتهی به دسامبر است. گزارش TSMC نشان می‌دهد که بخش گوشی‌های هوشمند آن ممکن است در سه‌ماهه منتهی به مارس شاهد کاهش 3 درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشد.

وال استریت انتظار دارد اپل کاهش 3 دهم درصدی (0.3 درصدی) درآمد آیفون در سه ماهه مارس را گزارش کند و این تحلیلگر می گوید که بخش گوشی های هوشمند TSMC کاهش جزئی در درآمد آیفون در سه ماهه مشابه را پیش بینی می کند.

پیش بینی اجماع وال استریت برای سه ماهه منتهی به ژوئن نشان می دهد که درآمد آیفون 1.2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این در مقایسه با پیش‌بینی کاهش 13 درصدی بخش گوشی‌های هوشمند TSMC به دلیل کاهش موجودی است که توسط مشتریان TSMC ذکر شده است.

انتظار می رود شرایط برای آیفون در سه ماهه منتهی به سپتامبر تغییر کند، به طوری که تحلیلگران وال استریت افزایش 3.4 درصدی درآمد آیفون را نسبت به سال گذشته پیش بینی کردند. اما این تحلیلگر پیش بینی را محافظه کارانه خواند زیرا انتظار می رود TSMC در همان سه ماهه عملکرد خوبی داشته باشد.

برای سال مالی کامل 2023 اپل، این تحلیلگر انتظار دارد که درآمد آیفون از پیش‌بینی کاهش 0.3 درصدی سالانه پیش‌بینی شود. در سال مالی 2022، درآمد اپل برای آیفون برای اولین بار از 200 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. در واقع، فروش آیفون برای اپل 205.5 میلیارد دلار درآمد ناخالص ایجاد کرد. این نشان دهنده افزایش 7 درصدی نسبت به سال مالی 2021 است.

نظر شما چیه؟ فکر می کنید اپل برای سال 2023 چه برنامه ای برای حفظ فروش دارد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا