اخبار فناوری

پشتیبانی نرم‌افزار پیش‌فرض Google احتمالاً در خودروهای پورشه وجود دارد

در حال حاضر، یکی از گزینه های خلاص شدن از شر رابط کاربری سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو را می توان با استفاده از Apple CarPlay و Google Android Auto در نظر گرفت. این اتصال در خودروهای اقتصادی با سیم و در خودروهای درجه یک بی سیم است. اگر نیازی به اتصال تلفن همراه به ماشین نبود چه می شد؟ ظاهراً خبرهای خوبی در این زمینه خواهد بود، زیرا احتمال پشتیبانی پیش فرض از نرم افزار گوگل در خودروهای پورشه وجود دارد.

پشتیبانی پیش فرض نرم افزار گوگل

به گفته یک منبع نزدیک به پورشه، این شرکت در حال مذاکره با گوگل برای دسترسی به برنامه ها و خدمات گوگل در سیستم اطلاعات سرگرمی پیش فرض خود است. این همکاری امکان دسترسی به برنامه های مفیدی مانند Google Maps را فراهم می کند نیازی به اتصال گوشی هوشمند به خودرو نیست آوردن.

علاوه بر این، پورشه همچنین در حال مذاکره با شرکت های دیگری مانند اپل، تنسنت، علی بابا و بایدو برای یکپارچه سازی محصولات نرم افزاری خود است. پس از پایان همکاری پورشه با بخش تحقیقات نرم افزار Cariad فولکس واگن، این اقدام جسورانه ای است.

تصویر تزئینی است

تصویر تزئینی است

این استراتژی یک چرخش 180 درجه ای برای پورشه است، زیرا مدیر عامل این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که برنامه های مستقل گوگل را در خودروهای خود ارائه نمی دهد زیرا غول جستجو به دسترسی بیش از حد به داده های کاربران نیاز دارد. سایر خودروسازان مانند BMW نیز نسبت به گوگل محتاط هستند و تمایلی به دسترسی به سیستم اطلاعاتی پیش فرض خودروهای خود ندارند.

اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانید انتظار داشته باشید که خودروهای پورشه دستیار گوگل، نقشه‌های گوگل و شاید برخی دیگر از محصولات این شرکت را ارائه دهند که تجربه کاربری بومی خودروهایش را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کنید خودروسازان باید توسعه نرم افزار را کنار بگذارند و به گوگل یا اپل تکیه کنند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا