اخبار فناوری

پرفروش ترین برند چینی موبایل در سه ماهه سوم سال 2022 Vivo است

همانطور که حتما می دانید بازار چین همواره یکی از مهم ترین بازارهای دنیا محسوب می شود و دلیل این امر نیز جمعیت زیاد این کشور است. به همین دلیل بازار تلفن همراه چین مورد توجه شرکت های مختلف قرار گرفته است و به نظر می رسد ویوو در سه ماهه سوم سال 2022 پرفروش ترین برند تلفن همراه در چین باشد. مایفون مگ با بودن

پرفروش ترین برند چینی موبایل در سه ماهه سوم سال 2022 Vivo است

بحران اقتصادی جهانی به طور جدی تمامی مناطق جهان و تمامی مشاغل را تحت تاثیر قرار داده است. صنعت تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازار چین که بزرگترین بازار مصرف کننده گوشی های هوشمند است نیز با بحران های زیادی روبرو بوده است. این مشکل باعث افت قابل توجه تولید گوشی های هوشمند در این بازار مهم شده است. اگرچه ویوو اکنون به عنوان پرفروش ترین برند در این بازار ورق تلقی می شود، اما نتوانسته به اهداف مالی خود دست یابد.

بر اساس داده های موسسه تحقیقاتی Counterpoint، حجم کل تولید گوشی های هوشمند در بازار چین برای سه ماهه سوم سال 2022 حدود 71.3 میلیون دستگاه بوده است. این بدان معناست که تولید و عرضه گوشی های هوشمند نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است. علیرغم کاهش فروش کلی گوشی های هوشمند، رشد قابل توجهی در بخش پرچمداران مشاهده شده است. این داده ها همچنین رشد 1.9 درصدی فروش دستگاه های پرچمدار را نشان می دهد.

پرفروش ترین برند موبایل در چین

آمارها نشان می دهد که گوشی های پرچمدار 22.4 درصد از کل فروش گوشی های هوشمند در چین را در سه ماهه سوم سال 2022 به خود اختصاص خواهند داد. چند سال پیش، هواوی به شدت بر بازار گوشی های هوشمند چینی تسلط داشت. هواوی چنان بر این بازار تسلط داشته است که هیچکس حتی تصور نزدیک شدن به این برند را هم نداشت و حتی در آن زمان هم هیچکس تصور نمی کرد که برند دیگری این تجارت را در اختیار بگیرد.

به دلیل تحریم های آمریکا علیه هوآوی، این شرکت دیگر حتی در بین ده شرکت برتر بازار چین قرار ندارد، زیرا برندهای برتر همچنان در اطراف 5 برند برتر بازار هستند. اکنون، 5 برند برتر گوشی هوشمند در چین برای سه ماهه سوم 2022، Vivo، Honor، Oppo، Apple و Xiaomi هستند. همانطور که می بینید اپل نیز در این بازار حضور دارد. اپل یکی از برندهایی است که توانسته به برخی از رکوردهایی که هواوی قبلا شکسته بود دست یابد و اکنون بسیار جای تعجب است که چگونه کشوری میهن پرست مانند چین در غیاب هوآوی به سرعت بازار خود را به محصولات اپل واگذار می کند.

پرفروش ترین برند موبایل در چین

اکنون موضوع اصلی تسلط ویوو در سه ماهه سوم سال جاری در چین است. علیرغم از دست دادن بیش از 20 درصد از فروش سالانه خود در بازار گوشی های هوشمند چین، Vivo همچنان رهبر بازار باقی مانده است. به نظر می رسد IQOO، زیرمجموعه Vivo، دلیل تسلط Vivo در بازار چین باشد. برند آنر با 17.9 درصد سهم از کل بازار در رتبه دوم قرار دارد. آنر همچنین با شکستن رکود در حجم تولید و عرضه خبرساز شد.

به گزارش خبرگزاری GizChina، زیان 9.1 درصدی این شرکت در فروش نسبت به سال گذشته کمی موقعیت آن را تهدید می کند. برند Oppo با 11.6 درصد سهم بازار چین در سه ماهه سوم سال جاری از اپل پیشی گرفت. اما این شرکت بیشترین افت تولید را در بین 5 برند برتر چین تجربه کرد و افت 27.9 درصدی فروش در این بازار ضربه مهلکی به رقم آن وارد کرد.

در حالی که ویوو و سایر برندها حجم فروش زیادی را از دست دادند، اپل همچنان سهم بیشتری را به دست آورد. اپل به عنوان تنها برند خارجی در لیست، سود بیشتری کسب کرد و در حالی که سایر برندها متحمل ضررهای زیادی شدند، فروش کلی اپل به لطف فروش سری آیفون 2.5 درصد افزایش یافت. 14 در چین. در جایگاه آخر این لیست، شیائومی 9 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است که در سال جاری نسبت به سال قبل 17.9 درصد از فروش این شرکت کاهش یافته است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا