اخبار فناوری

پردازنده 12 هسته ای کوالکام تا سال 2024 برای رایانه های رومیزی در دسترس خواهد بود

زمانی که نام کوالکام به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند چیپست های قدرتمند این شرکت است که در طیف وسیعی از گوشی های هوشمند استفاده شده است. اما این تمام حوزه فعالیت این غول آمریکایی نیست و پردازنده 12 هسته ای کوالکام تا سال 2024 برای رایانه های رومیزی عرضه می شود.در ادامه با مایفون مگ با بودن

پردازنده 12 هسته ای کوالکام تا سال 2024 برای رایانه های رومیزی در دسترس خواهد بود

سری M از پردازنده های مبتنی بر ARM روند جدیدی را برای رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها آغاز خواهد کرد. در حالی که رایانه های شخصی با پردازنده های x86 هنوز در دسترس هستند، شرکت های بیشتری اکنون شروع به کشف پتانسیل رایانه های شخصی مبتنی بر ARM می کنند. از آنجایی که پردازنده های اپل محدود به اکوسیستم آن است، دیگر سازندگان رایانه شخصی به جایگزین هایی نیاز دارند.

پردازنده دسکتاپ 12 هسته ای کوالکام

کوالکام سعی کرده است جایگزینی برای شرکت هایی باشد که می خواهند وارد بخش پردازنده های کامپیوتری مبتنی بر ARM شوند. با این حال، این شرکت نیز با مشکلاتی مواجه شد. کوالکام از سال گذشته شانس خود را در این بخش امتحان کرده است، اما تاکنون تجربه ضعیفی داشته است. این شرکت از تراشه های طراحی شده برای گوشی های هوشمند دوباره استفاده می کند. به نظر می رسد کوالکام فکر می کند که مسیر باید تغییر کند و گزارش جدید نشان می دهد که به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

HAMOA کوالکام جایگزین معتبری برای پردازنده های کامپیوتری مبتنی بر ARM خواهد بود
ظاهراً این شرکت تلاش های خود را در بخش رایانه های شخصی افزایش خواهد داد. این شرکت یک پردازنده قدرتمند مبتنی بر ARM برای محصولات دسکتاپ توسعه خواهد داد. همچنین گفته شد این پردازنده در سال 2024 معرفی و عرضه خواهد شد و با کد Hamoa شناخته می شود. ظاهرا این پردازنده در مجموع 12 هسته CPU خواهد داشت.

Hamoa با 12 هسته CPU و در پیکربندی 8+4 در دسترس خواهد بود. بزرگترین خوشه دارای هشت هسته قدرتمند است، در حالی که چهار هسته باقی مانده انرژی کمتری مصرف می کنند و برای کارهای سبک تر استفاده می شوند. این تراشه همچنین دارای پردازنده گرافیکی خواهد بود، اما ممکن است آنقدر قدرتمند نباشد.

پردازنده دسکتاپ 12 هسته ای کوالکام

بر اساس گزارش ها و بر اساس GizChinaکوالکام تراشه هایی با طراحی Phenix Core Nuvia معرفی خواهد کرد. برای کسانی که نمی دانند باید گفت که این کار مهندسان سابق اپل است. آنها روی تراشه های ARM فعلی اپل کار کردند. به عنوان یادآوری، کوالکام مدتی پیش استارتاپ Nuvia را خریداری کرد و انتظار می رفت که روی تراشه های مبتنی بر ARM برای محصولات دسکتاپ نیز کار کند. معماری جدید نوید افزایش عملکرد 50 تا 100 درصدی تا 5 وات در هر هسته را می دهد. این اعداد بر اساس گزارش های سال 2020 است، اما تا سال 2024 می توانیم شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.

اطلاعات این منبع با بیان اینکه این محصول بسیار امیدوارکننده خواهد بود به پایان می رسد. در نتیجه، تا سال 2024 ممکن است بالاخره شاهد معرفی این چیپست باشیم که قرار است به سازندگان رایانه شخصی فرصتی برای رقابت در این بخش خاص بدهد. کوالکام می‌تواند تامین‌کننده قوی این چیپست‌ها برای تجربه ویندوز در صحنه ARM باشد. تا آن زمان، اپل ممکن است بازار را با عملکرد تراشه های سری M اپل تحت تاثیر قرار دهد. نظر کاربران Tranji در مورد پردازنده دسکتاپ 12 هسته ای کوالکام تا سال 2024 چیست؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا