اخبار فناوری

پتنت جدید اپل برای صفحه کلید مک بوک به دکمه های پویا و قابل تغییر اشاره دارد

در بخش لپ تاپ، اپل محصولات مک بوک خود را دارد که می توان آنها را بهترین نمونه در بازار دانست. این شرکت هر ساله اختراعات و نوآوری های جدیدی ایجاد می کند که تجربه کار با چنین محصولاتی را بسیار دلپذیرتر می کند. در همین راستا به نظر می رسد پتنت جدید اپل برای کیبورد مک بوک به دکمه های پویا و قابل تغییر اشاره دارد. با مایفون مگ بیا

پتنت جدید اپل برای صفحه کلید مک بوک به دکمه های پویا و قابل تغییر اشاره دارد

طبق اطلاعات، اپل در مرحله بعدی روی صفحه کلید مک بوک های خود کار می کند که در آن ظاهر و عملکرد کلیدها می تواند به صورت پویا تغییر کند، به عنوان مثال، کلید A می تواند بلافاصله به یک کلید 9 تبدیل شود. این اطلاعات از پتنت گزارش شده توسط ثبت اختراع اپل و بررسی شده توسط 9to5Mac. این پتنت صفحه کلیدی را نشان می دهد که دارای سیستم نور پس زمینه انعطاف پذیر است و می تواند هر نمادی را روی هر کلیدی نمایش دهد.

به طور خاص، حق ثبت اختراع مربوط به سوئیچ هایی با اشاره گرهای قابل تنظیم است که به طور انتخابی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. البته اپل در حال حاضر از کیبوردهایی با برچسب های ثابت از پیش چاپ شده استفاده می کند که قابل تغییر نیستند. برخی از کلیدها که بیش از یک مورد استفاده دارند، مانند کلیدهای پخش رسانه، چندین برچسب روی آنها وجود دارد که مشخص می کند یک کلید چه کاری انجام می دهد.

پتنت جدید صفحه کلید مک بوک اپل

حروف و نمادهای قابل ویرایش روی صفحه کلید مک بوک
اساساً، سخت‌افزار توصیف‌شده در پتنت شامل سوئیچ‌هایی با آرایه‌ای از پیکسل‌های مجزا است که می‌توانند در صورت نیاز با استفاده از میکرو ال‌ای‌دی یا اجزای OLED تنظیم‌شده‌ای که اپل در نمایشگرهای خود آزمایش کرده است، روشن یا خاموش شوند. نتیجه نهایی کلیدهایی است که می توانند بین اشکال مختلف، حروف، رنگ ها، نمادها و نمادها، انیمیشن ها، زبان ها و سایر ویژگی ها تغییر یا بازنشانی شوند.

بنابراین صفحه کلید را می توان برای تایپ استفاده کرد و سپس برای ارائه دستورات میانبر برای ویرایش ویدیو تغییر داد. مانند همیشه در مورد برنامه های ثبت اختراع، این لیست ثبت اختراع ثابت نمی کند که این ویژگی به یک محصول نهایی تبدیل می شود یا محصولی در نهایت با آن ساخته می شود، اما حداقل نشان می دهد که اپل در حال بررسی برخی ایده های سخت افزاری نوآورانه است. نوآوری برای آینده است که می توان آن را صفحه کلید انعطاف پذیر نامید.

مطابق با رادار فنی، به نظر می رسد اپل می خواهد تکنولوژی مک بوک های خود را تغییر دهد. چند روز پیش در مورد برنامه هایی برای یک لپ تاپ شنیدیم که از یک صفحه نمایش تاشو 20 اینچی، با صفحه کلید و صفحه نمایش معمولی تشکیل شده است. این آخرین درخواست ثبت اختراع چندان چشمگیر نیست، اما بسیار منطقی است. تصور کنید کلیدهایی روی صفحه کلید مک بوک خود دارید که بسته به آنچه در macOS می گذرد، می توانند به سرعت تغییر کنند و عملکردهای مختلفی را به عهده بگیرند.

پتنت جدید صفحه کلید مک بوک اپل

به عنوان مثال، می‌توانید طرح‌بندی‌های مختلفی برای مرور وب، ویرایش عکس‌ها، انجام بازی‌ها و موارد دیگر داشته باشید. این بدان معنا نیست که از نظر ورودی در زبان های مختلف انعطاف پذیر است. اما دانشمندان و ریاضیدانان نیز از دسترسی به مجموعه خاصی از توابع در زمان‌های خاص سود می‌برند و زمانی که آن کلیدهای خاص مورد نیاز نباشد، می‌توان با فشار دادن یک دکمه دیگر، طرح کلید را به حالت عادی برگرداند. البته توسعه همه این موارد پرهزینه خواهد بود، بنابراین این فناوری ممکن است قیمت لپ تاپ های اپل را افزایش دهد.

شاید چیزی شبیه به این برای شروع یک ویژگی اختیاری باشد، اما مانند هر اختراع دیگری، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا به واقعیت می پیوندد یا خیر. نظر شما در مورد پتنت جدید اپل برای صفحه کلید مک بوک که به دکمه های پویا و قابل تغییر اشاره می کند چیست؟ آیا این ویژگی مفید و کاربردی خواهد بود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا