اخبار فناوری

پاسخ تلگرام به ادعای مدیر واتس اپ: گمراه شده است

دیروز بود که مدیر واتس اپ در مورد تلگرام امن نیست صحبت کرد سخنرانی وی بر اساس مقاله ای از وب سایت Wired بود و برخی از ایرادات اساسی در تلگرام را اعلام کرد. پاسخ تلگرام به ادعای این مقام واتس اپ منتشر شده و معتقدند او گمراه شده است.

پاسخ تلگرام به واتس اپ

رمی وان، سخنگوی تلگرام در پاسخی رسمی تلاش کرد تا ادعای ویل کاتکارت، مدیر عامل واتس‌اپ را درباره امنیت تلگرام رد کند. به گفته وان، مقاله Wired حاوی خطاهای متعددی بود و تیم تحریریه نظرات و پاسخ های تلگرام را نادیده گرفتند. این به نوبه خود Cathcart را به بیراهه کشاند.

مدیر واتس اپ: تلگرام امن نیست و به عنوان جاسوس روسیه عمل می کند

تلگرام لیستی از 9 خطا را در مقاله Wired جمع آوری کرده است که می توانید آن ها را در telegra.ph مشاهده کنید. این پیام با “این لیست در حال رشد است” به پایان می رسد.

تلگرام مکتوب:

این مقاله در مورد ادعاهای مختلف در مقاله Wired، از جمله ادعای مکان، بحث می کند. این تنها در صورتی امکان پذیر است که کاربر به صراحت موقعیت مکانی خود را برای عموم قابل مشاهده کند، که فقط 0.01٪ از کاربران این کار را انجام دادند.

در مورد حریم خصوصی چت مخفی تلگرام، وان خاطرنشان می کند که Cathcart اشتباه می کند که پروتکل رمزگذاری End-to-End (E2EE) تلگرام به طور مستقل تأیید نشده است. یک تیم از دانشگاه اودینه ایتالیا آنها پروتکل MTProto 2.0 مورد استفاده تلگرام را برای ایمن سازی چت هایش تایید کردند. علاوه بر این، تیم دانشگاه Udine امنیت پروتکل MTProto 2.0 را در حضور سرورهای مخرب تأیید کرد.

توجه داشته باشید که این یک بررسی پروتکل است تا یک بررسی خاص. همچنین نرم افزار تلگرام متن باز است اما سرورهای این پیام رسان متن باز نیستند.

این پیام رسان از نسخه های قابل تکرار از نسخه 5.13 استفاده می کند. «ساخت قابل تکرار» به این معناست که توسعه دهندگان و محققان امنیتی می توانند ادعاهای تلگرام را با واقعیت مقایسه کرده و امنیت Secret Chat را تایید یا رد کنند.

مطمئن شوید که رازداری چت تلگرام ایمن است

مطمئن شوید که رازداری چت تلگرام ایمن است

تلگرام می گوید واتس اپ مشکلی را گزارش می کند که می تواند امنیت چت مخفی را به خطر بیندازد. وقتی یک مکالمه مخفیانه را شروع می کنید، ضروری است که کاربر کلید احراز هویت را از طریق یک پلت فرم خارجی امن تأیید کند. در غیر این صورت، حملات Man-in-the-Middle امکان پذیر است. این حملات زمانی اتفاق می‌افتند که شخص ثالثی به پیام‌ها گوش می‌دهد و حتی ممکن است آنها را تغییر دهد. محققان خاطرنشان می کنند که چنین خطایی در هنگام استفاده از برنامه سیگنال نیز امکان پذیر است.

بنابراین، اگر از هر یک از برنامه های چت آنلاین استفاده می کنید، مطمئن شوید که کلید احراز هویت را به درستی تأیید کنید. یک چت مخفی تا زمانی که این کار را انجام ندهید واقعاً ایمن نیست و به یاد داشته باشید که نمی توانید از همان چت یا سایر چت های ناامن برای بررسی اینکه آیا کلید احراز هویت (نوارهای کد نمایش داده شده در تصویر بالا) مطابقت دارد یا خیر استفاده کنید.

نتیجه

به طور کلی مشخص است که واتس اپ به صورت پیش فرض پیام ها را رمزگذاری می کند، اما تلگرام این کار را نمی کند. اما اگر می خواهید چت امنی در پلتفرم تلگرام داشته باشید، باید از محرمانه بودن چت استفاده کنید و حتما کلید احراز هویت را که به صورت بارکد است، از طریق پلتفرم امن دیگری تایید کنید.

نطر شما چی هست؟ حدس میزنید درخواست کدام قسمت درست است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا