اخبار فناوری

ویژگی های جدید WhatsApp: حذف پیام ها پس از دو روز، مسدود کردن اسکرین شات ها و سفارشی کردن آخرین بازدید

گاهی اوقات بهترین بخش استفاده از یک برنامه چت شخص ثالث مانند واتس اپامکان حذف پیام ها پس از ارسال وجود دارد. WhatsApp قبلاً زمان حذف پیام چت را به حدود یک ساعت محدود می کرد. اما اکنون این زمان به کمی بیش از دو روز کاهش یافته است. همچنین، ویژگی جدید در “یکبار ببینواتس اپ به کاربران اجازه می دهد برای محافظت از حریم خصوصی، ضبط اسکرین شات را مسدود کنند. در نهایت، آخرین عملکرد مربوط به سفارشی کردن وضعیت “آخرین مشاهده” برای مخاطبان انتخاب شده توسط کاربر است.

ویژگی های جدید واتس اپ

واتس اپ محدودیت زمانی بتا جدید خود را لغو کرد و در نهایت آن را عمومی کرد. قانون جدید به روز شده زمان حذف یک پیام را به 60 ساعت افزایش می دهد که دو روز و 12 ساعت است. در حالی که این تغییر خوب به نظر می رسد، بسیاری در توییتر ناراحت هستند. آنها به جای تمرکز بر افزایش زمان حذف یک پست، به اضافه کردن دکمه ویرایش علاقه نشان دادند. همچنین سایر کاربران از پیام حذف شده اطلاعیه را حذف کردند. در هر صورت، به‌روزرسانی جدید باید به کاربران زمان زیادی برای بررسی پیام‌هایشان بدهد.

اگر با واتس اپ یا ویژگی ذکر شده در بالا آشنایی ندارید، نحوه کار به این صورت است که کاربران می توانند پیام ارسال کنند و در صورت تمایل آن را حذف کنند. می توانید پیام را برای خود یا برای همه اعضای گروه حذف کنید. به طور عمده، می توان از آن برای رفع یک پیام غلط املایی یا حتی بازنویسی چیزی استفاده کرد. همچنین می توانید تصاویر و ویدیوها را حذف کنید. اگر می‌خواهید از این ویژگی استفاده کنید و آن را فعال کنید، همه طرف‌های پیام باید آخرین نسخه واتس‌اپ را اجرا کنند. همچنین اگر پیامی از پنجره چت طرف مقابل حذف نشود، واتس اپ به شما اطلاع نمی دهد. پس در ارسال پیام مراقب باشید.

قابلیت Show Once واتس اپ

در آگوست سال گذشته، واتس‌اپ یک ویژگی جدید «View Once» را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌داد رسانه‌های ناپدید شده را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. اما در هنگام راه‌اندازی مسدود کردن اسکرین‌شات را ارائه نمی‌کرد، به این معنی که گیرندگان این گزینه را داشتند که با گرفتن یک اسکرین شات سریع، رسانه‌های از دست رفته را در تلفن خود ذخیره کنند. بنابراین، استفاده از تصویربرداری از صفحه نمایش این ویژگی را تقریباً بی فایده کرده است. واتس‌اپ بالاخره روی مسدود کردن اسکرین‌شات‌ها برای پیام‌های View Once کار می‌کند تا این مشکل فاحش را همراه با چند ویژگی حفظ حریم خصوصی دیگر برطرف کند.

مارک زاکربرگ موسس و مدیر عامل متا اخیراً سه ویژگی جدید حریم خصوصی را برای پلتفرم پیام رسانی محبوب خود اعلام کرده است. این موارد شامل مسدود کردن اسکرین‌شات‌ها برای پیام‌های View Once، گزینه‌ای برای خروج بی‌صدا از گروه‌ها و امکان انتخاب افرادی است که می‌توانند شما را هنگام آنلاین بودن ببینند.

ویژگی جدید واتس اپ Show Once

ویژگی جدید واتس اپ Show Once

مسدود کردن اسکرین‌شات‌ها برای پیام‌های View Once اساساً از گرفتن اسکرین شات از رسانه ناپدید شده توسط گیرندگان جلوگیری می‌کند، که در نهایت این ویژگی را مفید می‌کند. این ویژگی در حال حاضر در حال آزمایش است، اما به زودی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت. واتس اپ مدتی است که روی گزینه ای کار می کند که کاربران می توانند وضعیت آنلاین خود را پنهان کنند. چند هفته پیش شاهد توسعه این ویژگی در نسخه بتا بودیم و زاکربرگ بالاخره وجود آن را تایید کرد. ظاهراً این ویژگی اواخر این ماه برای همه کاربران عرضه خواهد شد.

در نهایت، کاربران واتس اپ به زودی می توانند گروه ها را بدون اطلاع سایر شرکت کنندگان ترک کنند. با این حال، در صورت خروج گروه همچنان به رهبران گروه اطلاع داده خواهد شد. مانند گزینه نمایان بودن وضعیت آنلاین، این تغییر در اواخر این ماه برای کاربران ارائه خواهد شد.

آخرین وضعیت بازدید را سفارشی کنید

همانطور که کاربران عادی واتس اپ می دانند، وضعیت “آخرین بازدید” یک مخاطب در بالای رشته مکالمه ظاهر می شود و به شما اطلاع می دهد که آخرین بار چه زمانی مخاطب باز شده و در برنامه فعال بوده است.

در حال حاضر، می‌توانید وضعیت «آخرین حضور» خود را خاموش کنید تا سایر مخاطبین نتوانند آخرین بار آنلاین بودن شما را ببینند، اما گزینه‌های این تنظیم به «همه»، «مخاطبین من» و «هیچ‌کس» محدود می‌شود. هیچ راه دیگری برای ایجاد وجود ندارد هیچ استثنایی برای مخاطبین فردی وجود ندارد.

اما این در حال تغییر است. در تنظیمات حریم خصوصی، واتس اپ گزینه «مخاطبین من به جز…» را اضافه می کند که به شما امکان می دهد مخاطبین خاصی را انتخاب کنید تا نتوانند آخرین فعالیت شما را در پیام رسان ببینند.

در نهایت، نظر شما در مورد ویژگی های جدید حریم خصوصی واتس اپ و سایر ویژگی های مفید چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا