اخبار فناوری

واردات و ثبت آیفون 14 و مدل های بعدی اپل توسط گمرک ممنوع شد

وضعیت رجیستری آیفون 14 ایران او در وضعیت عجیبی قرار دارد. از ابتدای عرضه این دستگاه به بازارهای جهانی و ورود آن به ایران، وضعیت کاربران علاقه مند به خرید و حتی مشتریانی که آن را خریداری کرده اند، نامشخص است. اخیراً با اعلام رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران، ممنوعیت ورود گوشی های همراه با برند اپل 14(!) و مدل های بعدی به عنوان حامل مسافر و پست اعلام شده است.

ممنوعیت واردات و رجیستر اپل آیفون 14 و مدل های جدیدتر

پس از بسیاری از اخبار ضد و نقیض و اظهارنظرهای طفره‌آمیز درباره ثبت نام گوشی‌های آیفون 14 در ایران، اخیراً با بخشنامه جدید گمرک که امروز دوشنبه 24 بهمن 1401 منتشر شد، مشخص شد که نباید به ثبت نام پرچمدار 2022 اپل در ایران امیدوار بود. البته عبارت (تمام مدل های بعد از آن) نیز در این بخشنامه آمده است، یعنی آیفون 14 به بعد در ایران ثبت نمی شود.

تصویر این نامه را مشاهده می کنید:

بخشنامه ممنوعیت واردات و ثبت آیفون 14s

بخشنامه ممنوعیت واردات و ثبت آیفون 14s

در بخشنامه شماره 1401/1717152 وزارت امور اقتصادی و گمرک جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ در تاریخ 24/11/1301 ابلاغ شد. سوال ممنوعیت ورود گوشی های همراه با برند اپل 14 به عنوان حامل مسافر و پست تا اطلاع ثانوی اعلام خواهد شد.

با سلام و درود

با عنایت به مفاد نامه شماره 11278090 مورخ 19/11/1401 سازمان توسعه و تجارت و نامه شماره 3428 مورخ 12/11/1401، سازمان مذکور اعلام می دارد که از تاریخ 12/12/1401 تلفن همراه با اپل نام تجاری (مدل 14 و تمام مدل های بعدی) بخشی از لیست کالاهای مجاز با مسافر و پست ورودی به کشور است. نیست. خواهشمند است دستور دهید موارد زیر در نظر گرفته شده و به کلیه بخش های مربوطه اطلاع رسانی شود:

1- از ثبت اطلاعات تلفن های دریافتی در سامانه مسافربری و پستی از تاریخ ذکر شده خودداری کنید.

2- سطوح در مبادی ورودی و خروجی مسافران در کشور از طریق نصب بنر و سایر وسایل ارتباط جمعی انجام شود

به این ترتیب، کاربران علاقه مند به یک دستگاه پرچمدار به روز اپل ممکن است به آنچه می خواهند دست پیدا نکنند. البته ناگفته نماند که در حال حاضر نیز بسیاری از کاربرانی که می خواهند سری آیفون 14 را در ایران داشته باشند، یکی را خریداری کرده و بدون سیم کارت از آن استفاده می کنند.

با این حال، نمی توان از داشتن آنچه کاربر می خواهد جلوگیری کرد، همیشه راهی وجود دارد. هرچند سخت!

نظر شما در مورد این ممنوعیت واردات و ثبت آیفون 14 و مدل های جدیدتر چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا