اخبار فناوری

هوش مصنوعی در گوگل فوتو با قابلیت Magic Editor می‌تواند سوژه را در عکس جابه‌جا کند

نطق اصلی رویداد توسعه دهندگان گوگل ۲۰۲۳ یا Google I/O 2023 در حال انجام است و موارد هیجان‌انگیری تا کنون معرفی شده‌اند. برای مثال باید بدانید که هوش مصنوعی در گوگل فوتو با قابلیت Magic Editor می‌تواند سوژه را در عکس جابه‌جا کند.

قابلیت Magic Editor در گوگل فوتو

گوگل در ابتدای کنفرانس توسعه‌دهندگان خود با حضور ساندار پیچای اشاره مستقیمی به حضور هوش مصنوعی در محصولات مختلف این برند از جمله Gmail، گوگل فوتو و گوگ مپ داشت. از نگاه گوگل تمام این سرویس‌ها از ابتدا تا کنون حداقل ۳ پیشرفت اساسی با کمک هوش مصنوعی داشته‌اند.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، این سه مرحله برای گوگل فوتو شامل موارد زیر است:

  1. ۱- یافتن عکس با جستجوی متنی
  2. ۲- پاک کردن موارد مزاحم از تصویر
  3. ۳- ویرایشگر جادویی یا مجیک ادیتور
مجیک ادیتور گوگل

مجیک ادیتور گوگل

یکی از قابلیت‌هایی که از Magic Editor می‌توانید انتظار داشته باشید، جابه‌جایی سوژه و رساندن آن به جایی است که شما نیاز دارید. اگر به تصویر اول این مطلب نگاه کنید، سمت چپ تصویر اصلی را می‌بینید. پس از چند قدم خیلی ساده سوژه به مرکز تصویر آمده، حتی بخش‌هایی از تصویر که وجود نداشته ساخته شده، آسمان ویرایش شده و نور برای طبیعی‌تر شدن شرایط تغییر یافته‌است.

مثال‌های دیگری از توانایی این قابلیت مانند حذف مواردی مانند بند کیف از روی لباس نیز در مراسم عنوان شد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هوش مصنوعی در محصولات مختلف گوگل می‌تواند چه خروجی داشته باشد؟ از گوگل فوتو استفاده می‌کنید؟ این قابلیت برای شما جذاب بود؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/10/%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%81%D9%88%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-magic-editor-%D9%85%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا