اخبار فناوری

هواوی شایعه استفاده از تراشه Kirin در گوشی های آینده خود را تکذیب کرده است

سری پردازنده های Kirin هوآوی زمانی به عنوان رقیب اصلی اسنپدراگون کوالکام و تراشه های موبایل اگزینوس سامسونگ شناخته می شدند. به خصوص در رده های بالاتر. البته این شرکت چند سال پیش توسط دولت آمریکا ممنوع شد. با این حال، اخیرا شایعاتی در مورد آن منتشر شده است بازگشت این تراشه ها در سال 2023 می دانیم که هواوی به تازگی خبر استفاده از تراشه Kirin در گوشی های خود را در سال آینده تکذیب کرده است.

تکذیب شایعه استفاده هواوی از تراشه Kirin

کسب و کار دستگاه های تلفن همراه هوآوی زمانی که توسط دولت ایالات متحده در لیست سیاه قرار گرفت، ضربه مهلکی را متحمل شد، تا حدی به دلیل عدم تجهیز گوشی های هوشمند خود به تراشه های Kirin پیشرفته که از شبکه های 5G پشتیبانی می کنند و فرآیندهای تولید پیشرفته. این تراشه‌ها ممکن است در داخل هوآوی ساخته شوند، اما همچنان به فناوری شرکت‌های آمریکایی و بین‌المللی که تحریم‌ها علیه این شرکت را رعایت می‌کنند، متکی هستند.

با این حال، این شرایط مانع از افشای شایعات در مورد استفاده از پردازنده‌های Kirin جدید که قرار است در سال 2023 عرضه شوند، نشد. با این حال، حساب کاربری همه آخرین فن آوری های آب و هوا او اکنون ادعا می کند که هواوی به سوالات او درباره این شایعات پاسخ داده و آنها را “اخبار جعلی” خوانده و تولید تراشه های جدید Kirin را تکذیب کرده است.

تکذیب شایعه استفاده هواوی از تراشه Kirin

تکذیب شایعه استفاده هواوی از تراشه Kirin

گوشی های هوشمند رده بالای فعلی این شرکت، از جمله سری P50 و Mate 50، در حال حاضر از تراشه های پرچمدار کوالکام بدون پشتیبانی از شبکه 5G استفاده می کنند. لازم به ذکر است که به غیر از تعداد محدودی از گوشی های میان رده مجهز به تراشه Kirin 710A، خط تولید این چیپست تا حد زیادی بدون استفاده باقی ماند.

در حال حاضر یک مانع بزرگ برای هواوی وجود دارد زیرا این شرکت نمی تواند سازنده تراشه ای را پیدا کند که از فناوری آمریکایی در کارخانه های خود استفاده نکند. به نظر می رسد که این شرکت ضمن تلاش برای یافتن راه حل، از این مشکل کاملاً دست کشیده است.

نظر شما در مورد تکذیب شایعه استفاده هواوی از تراشه Kirin در سال های آینده چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا