اخبار فناوری

هند در حال مذاکره با تایوان برای ساخت کارخانه تولید تراشه است. احتمال افزایش تنش با چین

هند در حال مذاکره با تایوان برای موافقت با تولید تراشه در این کشور است. در مذاکرات جدید ، دو کشور باید به قرارداد تولید نیمه هادی ها و ساخت کارخانه تراشه سازی جدید در هند پایبند باشند ، این امر می تواند روابط نامطلوب بین هند و چین را بدتر کند و تنش بین شرق و جنوب آسیا را افزایش دهد. برای تقویت.

هند در حال مذاکره با تایوان برای ساخت کارخانه تراشه سازی در این کشور است

بر اساس گزارشی که توسط بلومبرگمذاکرات بر سر کارخانه تراشه سازی و توافق تجاری جدید بین هند و تایوان در حال انجام است. با این حال ، این حرکت می تواند تنش های جدیدی را با چین ایجاد کند. به گفته منابع آگاه ، مقامات دهلی نو و تایپه در هفته های اخیر جلساتی را برای بحث در مورد توافق احتمالی که منجر به آوردن کارخانه تراشه به هند می شود ، برگزار کرده اند. سایت تولید تراشه 7.5 میلیارد دلار برآورد شده است و قطعات مختلف مربوط به خودروهای 5G و حتی برقی را تامین می کند.

تولید ترد در هند با کمک تایوان

تولید ترد در هند با کمک تایوان

هند در حال حاضر در حال کاوش در مکان های احتمالی است که می تواند آب ، زمین و نیروی کافی را برای این محل تأمین کند. علاوه بر این ، این کشور همچنین به دنبال تأمین بودجه تا 50 درصد از هزینه های سرمایه ای تا سال 2023 است. این منابع شامل مزایای دیگری مانند تخفیف مالیاتی و مشوق های دیگر است. مقامات تایپه همچنین خواستار توسعه زودهنگام یک توافقنامه سرمایه گذاری دوجانبه شدند که شامل کاهش تعرفه برای محصولات مختلف مورد استفاده برای تولید نیمه هادی ها می شود.

متأسفانه دفتر مذاکرات تجاری تایوان از اظهارنظر رسمی در مورد این توافق خودداری کرد و وزارت بازرگانی هند هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است. این گزارش می افزاید که تایوان مدت هاست به دنبال توافق تجاری با هند است ، اما مقامات دهلی نو به دلیل افزایش تنش های جدید با چین تمایلی به انجام این کار ندارند. جالب است بدانید که چین ، تایوان بخشی از قلمرو خود را بشناسید و دولت خود را تابع قوانین دولتش می داند.

اعتماد جهانی به TSMC می تواند خسته کننده و فاجعه بار باشد

نظر شما چیه؟ آیا سرانجام مقامات هندی خطر تشدید تنش با چین را می پذیرند و مشارکت آنها با تایوان را برای ساخت کارخانه تراشه جدید در آنجا می پذیرند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا