اخبار فناوری

هشدار امنیتی گوگل: Rubica را حذف کنید

سوپراپلیکیشن روبیکا یک نرم افزار ایرانی است که سعی در ارائه تمامی خدمات ممکن دارد. از پیام‌رسانی گرفته تا شبکه‌های اجتماعی، سرویس پخش ویدئو و غیره. از صبح امروز جمعه 15 آبان 1401، کاربران اندرویدی این سرویس از Google Play Protect اخطاری دریافت کردند. در این هشدار آمده است که “مکعب روبیک را پاک کنیداما داستان چیست؟

مکعب روبیک را پاک کنید

برای پرداختن به این خبر، ابتدا باید به شما بگوییم Google Security Shield یا Google Play Protect چیست؟ به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم:

Google PlayProtect این نام جمعی برای مؤلفه‌های امنیتی آنلاین و آفلاین Google است که برنامه‌ها را در تلفن شما ایمن نگه می‌دارد (صرف نظر از اینکه آنها را از کجا دانلود کرده‌اید).

روبیکا را حذف کنید

روبیکا را حذف کنید

این سرویس موارد مختلفی را بررسی می کند و یکی از آنها دسترسی به نرم افزار و بازی است. در خطا که Google PlayProtect با گرفتن نرم افزار روبیکا، امکان جاسوسی از اطلاعات شما ذکر شده است. اما چه اطلاعاتی؟ چیزی که گوگل می گوید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. 1- پیامک (SMS)
  2. 2- تصاویر
  3. 3- صداهای ضبط شده
  4. 4- سابقه تماس
هشدار امنیتی Google Play Protect به زبان فارسی در مورد روبیک و توصیه هایی در مورد حذف آن

هشدار امنیتی Google Play Protect به زبان فارسی در مورد روبیک و توصیه هایی در مورد حذف آن

خطای ذکر شده از صبح روز جمعه 15 آبان 1401 بر روی تلفن های همراه اندرویدی مشاهده شده است. گوگل به شما توصیه می کند نرم افزارهایی را که ممکن است امنیت شما را به خطر بیندازند حذف کنید. این موضوع در مورد روبیک نیز صادق است.

پس از حذف روبیکا از گوشی اندرویدی خود و اسکن مجدد دستگاه با سرویس Google Play Protect، هیچ بدافزار دیگری شناسایی نشد.

متأسفانه روبیکا به شما اجازه حذف حساب کاربری یا حذف آنی حساب را نمی دهد و در حال حاضر می توانید با حذف این سرویس از تلفن همراه اندرویدی خود امنیت دستگاه خود را ارتقا دهید.

شما هم با این خطا مواجه شدید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا