اخبار فناوری

هزینه ساخت ساعت گوگل پیکسل تقریبا یک سوم قیمت فروش آن است!

پاییز امسال بود ساعت پیکسل این ساعت به عنوان اولین ساعت هوشمند گوگل معرفی شد. این دستگاه برای مدل ساده 350 دلار و برای مدل سلولار 400 دلار قیمت دارد. شاید جالب باشد بدانید که هزینه ساخت ساعت گوگل پیکسل تقریبا یک سوم قیمت فروش آن است!

Google Pixel Watch

گزارش جدیدی که امروز توسط Counterpoint Research منتشر شد، هزینه ساخت ساعت هوشمند گوگل را بررسی می کند. تجزیه و تحلیل عمیق این موسسه نشان می دهد که هزینه کل قطعات Google Pixel Watch 123 دلار است.

البته این رقم شامل هزینه های تحقیق و توسعه و بازاریابی نمی شود. در این میان باید گفت که سامسونگ ذینفع مالی اصلی است. زیرا عرضه تراشه، مودم LTE مدل سلولار و همچنین «سایر عناصر اتصال»، حدود 20 درصد از هزینه ساخت، به جیب سامسونگ سرازیر می شود. یک پردازنده مشترک NXP و حافظه ساخته شده توسط کینگستون در ساعت هوشمند گوگل استفاده شده است.

هزینه ترکیبی دو پردازنده و حافظه حدود 27 درصد از هزینه ساخت این ساعت هوشمند است.

دومین ذینفع بزرگ در سمت عرضه، برند چینی BOE است که نمایشگرهای OLED 1.2 اینچی سفارشی را به گوگل می فروشد. هزینه این قطعه معادل 14 درصد هزینه ساخت می باشد.

Broadcom تراشه GPS و همچنین تراشه ترکیبی Wi-Fi/Bluetooth را تامین خواهد کرد، در حالی که STMicroelectronics قطعات مورد نیاز برای پشتیبانی از eSIM و Google Pay را تامین خواهد کرد.

سنسور اینرسی شش محوره و قطب نما دیجیتال نیز از STMicroelectronics می آیند، در حالی که سیستم پایش ضربان قلب از قطعات Texas Instruments استفاده می کند.

نطر شما چی هست؟ آیا این تفاوت بین قیمت تمام شده قطعات و قیمت فروش منطقی است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا