اخبار فناوری

هدفون XR سامسونگ ممکن است در یک جنبه مهم از نظر طراحی با هدفون Reality Pro اپل متفاوت باشد.

اگر یک هفته پیش را به خاطر دارید، جزئیات بیشتر در مورد هدفون Reality Pro اپل منتشر شد. یکی از مهم ترین نکات این گزارش اشاره به باتری خارجی قرار داده شده در جیب کاربر بود. در حالی که این تصمیم هنوز نهایی نشده است، اخیرا گزارش دیگری در مورد هدست سامسونگ منتشر شده است که حاکی از تفاوت احتمالی طراحی است. هدفون XR سامسونگ با هدفون Reality Pro، اپل یک جنبه مهم را نشان می دهد. این یک جنبه مهم باتری است!

تفاوت طراحی هدست XR سامسونگ و هدست Reality Pro اپل

دو روز پیش، در رویداد Galaxy Unpacked 2023، سامسونگ با گوگل و کوالکام برای ساخت همکاری کرد. کلاه ایمنی XR رسما اعلام شده است. در گزارشی جدید عکسی از باتری منتسب به این هدست داریم.

یک گزارش اخیر شاهد باتری با کد EB-BI120ABY در آژانس ایمنی کره بود. همانطور که به یاد دارید، این اولین بار نیست که شماره مدل I120 ظاهر می شود.

سال گذشته شاهد بودیم که سامسونگ در حال کار بر روی چیزی است که به نظر می‌رسد یک هدست جدید واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی با شماره مدل SM-I120 باشد. نیازی به گفتن نیست که کد محصول EB-BI120ABY با شماره مدل هدفون مطابقت دارد.

به این ترتیب به نظر می رسد که این هدست احتمالی سامسونگ با باتری داخلی عرضه می شود.

Reality Pro از نسخه اصلاح شده پردازنده M2 اپل استفاده خواهد کرد دارای باتری است که از طریق کابل به هدست متصل می شود و کاربر آن را در جیب خود حمل می کند. اگر گزارش درست باشد، در واقع انتخاب عجیبی است. این باتری به اندازه دو باتری آیفون 14 پرو مکس است که در کنار هم قرار می گیرند و تا 2 ساعت عمر باتری را ارائه می دهد که بسیار کم به نظر می رسد.

هدست جدید سامسونگ جایگزین Samsung Gear VR نمی شود

در هر صورت، این باتری تأیید می‌کند که هدست واقعیت ترکیبی جدید سامسونگ (یا هدست XR) دنباله مستقیم Gear VR قدیمی‌تر نیست. اگر به خاطر داشته باشید، این هدست برای کار به گوشی هوشمند نیاز داشت و باتری نداشت.

از طرف دیگر، SM-I120 به نظر می رسد که از باتری تغذیه می کند و آن را بیشتر به یک هدست مستقل برای برنامه های واقعیت ترکیبی تبدیل می کند. ابعاد باتری تقریباً 45 در 45 میلی متر است، اما ظرفیت آن مشخص نیست.

به خاطر داشته باشید که حتی با این باتری تایید شده، نمی توان گفت SM-I120 محصولی برای فروش یا نمونه اولیه است. سامسونگ احتمالاً در حال آزمایش مفاهیم مختلف قبل از پیشبرد پروژه XR جدید خود است و این باتری می تواند بخشی از یک دستگاه پیش تولید باشد.

با این حال، اکنون که کوالکام و گوگل با چشم انداز سامسونگ موافق هستند و Project XR روی صحنه در Galaxy Unpacked تایید شده است، هدست SM-I120 به احتمال زیاد یک محصول واقعی است.

سامسونگ تنها سازنده موبایل نیست که روی راه حل های واقعیت ترکیبی کار می کند. رقیب آن، اپل، نیز در حال توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی است. این رقابت پیش رو ممکن است جهان بینی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به نتیجه نزدیک کند.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما کدام استراتژی بهترین است؟ توجه داشته باشید که اینها فقط شایعه هستند و هنوز چیزی تایید نشده است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا