اخبار فناوری

نوکیا در MWC 2023 نشان داد که امواج شبکه 6G می توانند حضور یا اشیاء شما را تشخیص دهند

شبکه‌های مخابراتی در نسل‌های جدید خود تلاش می‌کنند تا پیشرفت‌های لازم را در ارتباطات ایجاد کنند. به عنوان مثال، شبکه 5G علاوه بر افزایش توان عملیاتی، بر تعداد اتصالات و اولویت بندی اتصال با استفاده از قطع شبکه تکیه داشت. ولی شبکه نسل 6 چطور است؟ نوکیا در MWC 2023 نشان داده اند که امواج شبکه 6G می تواند حضور یا اشیاء شما را تشخیص دهد.

امواج شبکه 6G

شبکه 6G

شبکه 6G

در کنگره جهانی موبایل 2023 در بارسلون، شرکت های مخابراتی آخرین فناوری ها و نوآوری های خود را به نمایش گذاشتند که آینده ارتباطات راه دور را شکل می دهد.

یکی از مهم ترین فناوری های مخابراتی مورد انتظار، شبکه 6G، نسل بعدی شبکه های تلفن همراه است. این نوید می دهد که انقلابی در نحوه تعامل ما با دنیای دیجیتال ایجاد کند. در همین راستا، نوکیا نحوه استفاده از فناوری «حسگر» را در شبکه 6G نشان داد.

نوکیا فناوری حسگر شبکه 6G صفحه نمایش برای تعامل شخصی و امنیت

نوکیا توانایی شبکه 6G در “احساس” بدن انسان را نشان داده است. آنتن شبکه مخابراتی نسل ششم با استفاده از امواج رادیویی قادر به تشخیص افراد، اشیا یا حیوانات خواهد بود.

در 2 تست مختلف که ویدئوی بالا به شما نشان می دهد، این شرکت 2 تست انجام داده است.

در اولین آزمایش، نوکیا یک پیانوی دیجیتال را به نمایش گذاشت که از حسگر 6G برای تشخیص موقعیت مکانی افراد و تنظیم صدا بر اساس آن استفاده می کند. همانطور که می بینید، این فناوری بدون استفاده از دوربین، موقعیت زن را در ویدئو تعیین می کند.

آزمایش دوم نشان داد که چگونه می توان از فناوری حسگر 6G برای ایمن نگه داشتن عابران پیاده استفاده کرد. وسیله نقلیه مجهز به فناوری حسگر 6G می تواند تشخیص دهد که یک عابر پیاده در نزدیکی وسیله نقلیه است و تا زمانی که عابر پیاده از محدوده خارج نشود، اجازه حرکت نخواهد داشت.

هر دوی این نمونه ها کاربردهای بالقوه ای دارند فناوری سنسور 6G در آینده، آنها امکانات صنعت ارتباطات را نشان می دهند. دو نمونه با فرکانس 27 گیگاهرتز آنها کار میکنند. با توجه به نرخ های فرکانس فعلی، این فرکانس فوق العاده بالایی است.

نوکیا همچنین می خواهد شبکه 6G را به ماه بیاورد و اولین تجهیزات شبکه تلفن همراه را روی سطح ماه نصب کند. علاوه بر این، قرار است این شبکه امکان ارتباط و انتقال داده ها را در نقاط دورافتاده و از نظر فنی دشوار روی زمین مانند داخل معادن، سکوهای نفتی و نزدیک نیروگاه های بادی فراهم کند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا