اخبار فناوری

نوکیا از اوپو به دلیل نقض پتنت شکایت کرد

شرکت های مختلف حقوق ثبت اختراع متفاوتی دارند. گاهی به برندهای دیگر اجازه استفاده نمی دهند و گاهی هم امتیاز استفاده از آن را می فروشند و پول در می آورند. در هر صورت، استفاده غیرقانونی از حقوق ثبت اختراع یک شرکت می تواند منجر به پیگرد قانونی شود. در همین راستا شکایت نوکیا از اوپو برای نقض حق ثبت اختراع، این شرکت به بازارهای بیشتری گسترش یافته است.

شکایت نوکیا از اوپو

نوکیا در حال حاضر Oppo و OnePlus، دو زیرمجموعه BBK Electronics را به دلیل نقض حق اختراع از بازار آلمان خارج کرده است. دادگاه آلمان دو پرونده متوالی را به نفع این شرکت فنلاندی صادر کرد و این برندهای چینی از بازار مذکور حذف شدند.

حدود یک سال و سه ماه پیش، نوکیا نیز به نوبه خود مدعی شد که Oppo به استفاده از این فناوری بدون توافقنامه مجوز مربوطه ادامه داده است، که حقوق این شرکت را نقض می کند و باید پاسخگو باشد. این شرکت در چهار کشور آلمان، فرانسه، انگلیس و هند، علیه این شرکت چینی پیگرد قانونی را آغاز کرده است.

طبق یک گزارش جدید، نوکیا در حال حاضر از اوپو در استرالیا به دلیل نقض پلتفرم فعال‌سازی خدمات نوکیا (SEP) که فناوری‌های 4G و 5G را پوشش می‌دهد، شکایت کرده است. یک دادگاه آلمانی بر این اساس فروش اوپو را متوقف کرد، بنابراین می‌توانیم شاهد ممنوعیت مشابهی برای این برند در استرالیا و سایر بازارها باشیم.

نوکیا در حال حاضر از اوپو در سایر کشورهای اروپایی و آسیایی پس از اتمام قرارداد ثبت اختراع بین دو شرکت در سال 2021 شکایت کرده است.

نطر شما چی هست؟ فکر می کنید این دادگاه ها کجا خواهند رفت؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا