اخبار فناوری

نسل سوم تراشه 4 نانومتری سامسونگ به تولید انبوه رسید

طبق یک گزارش جدید، سامسونگ الکترونیکس آماده تولید انبوه تراشه های نسل سوم 4 نانومتری خود است. ظاهراً شرکت کره ای مشکلات عملکرد را در مراحل اولیه برطرف کرده و عملکرد، مصرف انرژی و بهبود کلی را بهبود بخشیده است. انتظار می رود تولید در نیمه اول آغاز شود.

نسل سوم تراشه 4 نانومتری سامسونگ

سامسونگ کارایی ویفر چیپست های نسل بعدی خود را که قبلاً در کارخانه Hwaseong تولید می شدند و بسیار ضعیف بودند، بهبود بخشیده است. این پیشرفت به سامسونگ اجازه داد تا با سایر شرکت های نیمه هادی مانند TSMC رقابت کند و مشتریانی مانند Qualcomm را که قبلاً مجبور به تکیه بر پلتفرم های 4 نانومتری TSMC بودند، جذب کند.

در گزارش تجاری سامسونگ که چند روز پیش منتشر شد، غول فناوری کره ای برنامه خود را برای تولید انبوه تراشه های نسل بعدی 4 نانومتری اعلام کرد. در مقایسه با SF4E اصلی، تراشه های نسل دوم و سوم 4 نانومتری عملکرد بالاتر، مصرف انرژی کمتر و اندازه کوچکتر را ارائه می دهند.

Exynos

Exynos

گفته می شود فرآیند 4 نانومتری سامسونگ 60 درصد کارآمد است. لازم به ذکر است که این عدد با بازده 70-80% TSMC برابری نمی کند. با این حال، کارشناسان می گویند که کارایی سامسونگ به سرعت در حال بهبود است و تولید انبوه نسخه بعدی نیز شتاب می گیرد.

همانطور که گفته شد، Samsung Electronics پیشرفت قابل توجهی در غلبه بر موانع فنی مانند افزایش عملکرد و کارایی در فرآیندهای تولید پیشرفته داشته است.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما کره ای ها می توانند با تایوانی ها رقابت کنند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا