اخبار فناوری

نسل سوم اسنپدراگون 8 کوالکام با Cortex X4 و حداکثر فرکانس 3.72 گیگاهرتز عرضه می شود؟

هنوز مشخص نیست که اسنپدراگون 8 پلاس نسل دوم عرضه خواهد شد یا نه، اما در مورد عرضه اسنپدراگون 8 نسل 3 شکی نیست. تاکنون شایعات مختلفی در این باره شنیده ایم اما این اخبار با یکدیگر تناقض دارند. همانطور که می شنویم، Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 احتمالاً با Cortex X4 و حداکثر کلاک 3.72 گیگاهرتز آماده عرضه خواهد بود.

اسنپدراگون 8 نسل 3

اگرچه منبع این خبر احتمال عرضه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 کم است، اما شایعات جالبی برای عرضه اسنپدراگون 8 نسل 3 دارد.

برخلاف شایعات قبلی در مورد نسل سوم اسنپدراگون 8 شنیدیم و گفته شد که احتمالاً شاهد 3 خوشه در قالب 1+5+2 خواهیم بود، این گزارش حاکی از آن است که همان 3 خوشه 1+4+3 نسل قبل حفظ خواهد شد.

به نظر می رسد اسنپدراگون 8 نسل 3 با فناوری 4 نانومتری N4P برند تایوانی TSMC ساخته خواهد شد و به فناوری 3 نانومتری ارتقا نخواهد یافت. همانطور که قبلاً گزارش داده بودیم، احتمالاً A17 Bionic اپل تنها چیپست پرچمدار امسال خواهد بود که با فرآیند 3 نانومتری ساخته شده است و انتظار می رود نسل Snapdragon 8 با این فرآیند در 4 سال آینده عرضه شود.

همچنین گفته می شود تراشه پرچمدار 2023 کوالکام که اواخر امسال معرفی می شود و قلب پرچمداران 2024 را می زند، احتمالا هسته اصلی را دارد. Cortex X4 خواهد بود. حداکثر فرکانس 3.72 گیگاهرتز نیز برای نسخه انحصاری سامسونگ یا سایر نسخه های احتمالی ذکر شده است. دو خوشه CPU دیگر شامل هسته های Cortex-A715 و Cortex-A515 هستند، اما ساعت آنها ناشناخته است.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید اسنپدراگون 8 نسل 3 با مشخصات ذکر شده عرضه شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا