اخبار فناوری

نسل دوم اسنپدراگون 7 پلاس کوالکام رسما معرفی شد

در حالی که همه منتظر رونمایی هستند اسنپدراگون 7 پلاس نسل اول کوالکام تصمیم گرفت تراشه میان رده جدید خود را نامگذاری کند اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم انتخاب کنید! تراشه Snadragon 7+ Gen 2 نوید افزایش عملکرد 50 درصدی را می دهد.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم

اگرچه نه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 و نه حتی اسنپدراگون 7 نسل 2 معرفی نشده اند، اما اکنون اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 را داریم. حتی تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 نیز در تعداد انگشت شماری از دستگاه ها استفاده شده است. اینکه آیا اسنپدراگون 7+ Gen 2 می تواند تراشه جذاب تری باشد یا خیر، باید دید.

کوالکام این نوید بهبود قابل توجهی در عملکرد و بهره وری انرژی نسبت به Snapdragon 7+ Gen 2 است. هسته پردازنده اصلی مدل Kryo با فرکانس 2.91 گیگاهرتز ارائه می شود. پردازنده مرکزی 3 خوشه ای این تراشه 1+3+4 بوده و در مقایسه با اسنپدراگون 7 Gen 1، بیش از 50 درصد افزایش عملکرد را ارائه می دهد.

از طرف دیگر، یک پردازنده گرافیکی Adreno که احتمالا Adreno 725 نام دارد، عملکردی 2 برابر بیشتر از نسل قبلی ارائه می دهد. افزایش بهره وری در سناریوهای مختلف کمی کمتر و حدود 13 درصد است.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم

اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم

معمولاً در اطلاعیه های کوالکام، مشخصات دقیق CPU یا GPU وجود ندارد. خبر خوب این است که دستگاه های دارای این تراشه در بهار 1402 وارد بازار خواهند شد.

از دیگر ویژگی های این تراشه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایه‌زنی نرخ متغیر خودکار: این ویژگی صحنه های پیش زمینه بازی را با وضوح بالا رندر می کند و پس زمینه را با وضوح پایین برای صرفه جویی در مصرف انرژی و منابع می گذارد.

رندر حجم: همچنین در اینجا با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 عرضه شد.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم

اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم

پردازشگر تصویر یا ISP نیز بهبود یافته است. برای بهبود عکاسی در نور کم با ادغام 30 فریم در یک تصویر واحد، به یک نمونه‌گر سه‌گانه 18 بیتی ارتقا یافته است. سنسورهای 200 مگاپیکسلی و همچنین فیلمبرداری HDR با نوردهی سه گانه از دو دوربین به طور همزمان نیز پشتیبانی می شود.

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید، موتور هوش مصنوعی کوالکام 2 برابر عملکرد بهتر و 40 درصد بهینه سازی بیشتر در هر وات ارائه می دهد.

در سطح اتصال، Snapdragon 7+ Gen 2 از مودم Snapdragon X62 5G RF با حداکثر سرعت دانلود 4.4 گیگابیت بر ثانیه استفاده می کند. مهمتر از همه، گوشی‌هایی که از سری 7 استفاده می‌کنند، بالاخره می‌توانند از عملکرد دو سیمه 4G/5G استفاده کنند.

نطر شما چی هست؟ آیا اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم برای شما جذاب است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا