اخبار فناوری

نحوه محاسبه اینترنت پهن باند مخابراتی در صورتحساب تلفن

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمده باشد که هزینه اینترنت در قبض تلفن چگونه محاسبه می شود؟ از ابتدای اپیدمی اینترنت در ایران، شرکت مخابرات سعی کرد خدمات اینترنت خانگی خود را تحت خدمات متفاوتی به متقاضیان اینترنت خانگی ارائه دهد.

امروزه این شرکت طرح ها و خدمات مختلفی را برای کاربران اینترنت خانگی در نظر گرفته است. اما چگونه هزینه این خدمات و سرویس اینترنت خانگی را پرداخت می کنید؟

بهترین راه پرداخت به آنها چیست؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ سوالات هستید، به شما توصیه می کنم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مخابرات در حوزه اینترنت چه خدماتی ارائه می دهد؟

شرکت مخابرات سال هاست که خدمات اینترنت ثابت را به مشترکین خود ارائه می کند. با گذشت زمان شرکت های خصوصی دیگری نیز به گروه مخابرات پیوستند و امروزه شرکت های زیادی به عنوان ارائه دهنده این خدمات وجود دارند.

خدمات مخابراتی گذشته شامل اینترنت دایل آپ بود که سرعت بسیار پایینی داشت و امروزه دیگر در دسترس نیست.

مخابرات هم اکنون خدمات اینترنت ADSL را ارائه می دهد. بسته های ADSL متنوع و در حجم ها و سرعت های مختلف ارائه می شوند.

لیست کامل بسته های مخابراتی را می توانید در وب سایت رسمی آن مشاهده کنید. خدمات VDSL نیز نسل جدیدی از اینترنت است که توسط شرکت مخابرات ارائه می شود.

آیا پس از خرید بسته اینترنت adsl از مخابرات، هزینه اضافی روی قبض تلفن اعمال می شود؟

به طور کلی خدمات ارائه شده توسط مخابرات دارای 2 سیستم پرداخت می باشد. این به معنای سیستم های پس پرداخت و پیش پرداخت است. در پنل کاربری خود و هنگام خرید سرویس مورد نظر می توانید چنین موردی را مشخص کنید.

البته اگر چنین خدماتی تا لحظه خرید شما همچنان وجود داشته باشد.

در صورت انتخاب سیستم پس پرداخت، هزینه اینترنت شما بر روی قبض تلفن ثابت شما محاسبه می شود و به جز خود بسته هزینه دیگری از شما دریافت نمی شود.

شما هر ماه از اینترنت خود استفاده می کنید و در پایان ماه هزینه آن را در قبض تلفن خود پرداخت می کنید. در سیستم اعتباری شما قبل از استفاده از اینترنت هزینه پرداخت می کنید و در قبض تلفن اطلاعات بیشتری از هزینه وجود ندارد.

برخی از خدمات مخابراتی دارای سیستم پیش پرداخت محدود هستند. یعنی مقدار مشخصی از شارژ اینترنت از شما دریافت می شود و مابقی روی قبض تلفن محاسبه می شود.

چگونه سرویس اینترنت را تغییر دهیم؟

با توجه به آخرین تحولات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هم اکنون امکان تغییر اپراتور اینترنت ثابت بسیار پرسرعت وجود دارد.

به طوری که می توانید در مدت 24 تا 48 ساعت اپراتور اینترنت ثابت خود را تغییر دهید. برای این کار کافیست پنل خود را در سایت مخابرات وارد کنید. در این پنل تمامی اطلاعات لازم مربوط به سرویس اینترنت ثابت شما ثبت می شود.

بر روی گزینه اینترنت ADSL کلیک کنید تا اطلاعات آن نمایش داده شود. گزینه تغییر سرویس فعلی به شما این امکان را می دهد که سرویس فعلی خود را متوقف کنید و سپس یک سرویس جدید را با اپراتور دیگری فعال کنید.

قبض تلفن را سریع و بدون دردسر بپردازید

همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از خدمات شما را ملزم به پرداخت اینترنت در قبض تلفن ثابت خود می کنند.

در چنین شرایطی بهترین کار استفاده از اپلیکیشن های مالی برای پرداخت صورت حساب ها مانند Top است. در اپلیکیشن Top، تنها با چند ضربه ساده می توانید تمام قبوض خود را به راحتی پرداخت کنید.

کافی است نوع فاکتور را انتخاب کنید، سپس با وارد کردن شناسه فاکتور و شناسه پرداخت استعلام کرده و وارد درگاه شوید.

قبض اینترنت و تلفن شما به همین سادگی پرداخت می شود. به غیر از اپلیکیشن، وبسایت تاپ نیز چنین امکانی را در اختیار شما قرار می دهد.

درباره TOP و خدمات آن بیشتر بدانید

Top Name یک برنامه عالی است که بیش از 73 سرویس مفید را ارائه می دهد. خدمات تاپ بسیار گسترده است و می توانید از آن در سرگرمی و گردشگری، خدمات خودرویی مانند پرداخت، مالی و اعتبار، بازار سرمایه، پرداخت و فین تک استفاده کنید.

تاپ همیشه همراه شماست و همیشه سریع ترین راه را برای دستیابی به چیزهای مختلف در اختیار شما قرار می دهد.

برای دانلود این برنامه کافیست به سایت رسمی گوگل پلی، مایکت، کافه بازار، چارخون یا تاپ بروید. نسخه iOS نیز در وب سایت برای دارندگان آیفون موجود است.

نتیجه

بسته به نوع خدماتی که انتخاب می کنید، هزینه اینترنت ثابت شما ممکن است بر روی قبض تلفن شما محاسبه شود. در این صورت در هر دوره ای که فاکتور برای شما صادر می شود، باید همزمان با پرداخت تلفن، هزینه اینترنت را نیز پرداخت کنید.

بهترین راه برای اینکه همه پرداخت های خود را در یک مکان انجام دهید، استفاده از برنامه های مالی مانند Supraapplication Top است.

برتر با بیش از 73 سرویس مفید شما را از هر برنامه دیگری بی استفاده می کند. با استفاده از Top می توانید هر قبض را در کمتر از یک دقیقه پرداخت کنید. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید متشکریم.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا