اخبار فناوری

نام اندروید 14 در گوگل با اسم رمز «کیک معکوس» است

گوگل اخیرا یک کد داخلی رسمی در شرکت خود منتشر کرده است اندروید 14 با رمز”کیک وارونه(کیک معکوس) روشن شد. همچنین انتظار می‌رود این نسخه از سیستم عامل موبایل گوگل در سال آینده برای گوشی‌های سری پیکسل 7 و بعداً برای سایر دستگاه‌های اندرویدی عرضه شود.

اندروید 14; کیک وارونه

هر سال، گوگل آخرین نسخه اصلی اندروید خود را با نام دسر سرگرم کننده رمزگذاری می کند و به ترتیب حروف الفبا این کار را ادامه می دهد. پیش از این، این کدها حروف رسمی برای هر نسخه از اندروید، از جمله برندهای به یاد ماندنی مانند Android KitKat و Android Oreo بودند.

همانطور که انتظار دارید، با Android Q، کلمه ای که انتخاب دقیقی از دسر برای آن وجود ندارد، اوضاع کمی آشفته تر شد. گوگل در آن سال به «کیک ملکه» رضایت داد، اما نام نسخه عمومی اندروید از آن زمان به یک عدد تبدیل شده است.

با این حال، در داخل گوگل، این شرکت همچنان به انتخاب نام دسر برای هر نسخه از سیستم عامل اندروید در زمان توسعه ادامه داد. به عنوان مثال، اندروید 12 با نام “مخروط برفی” شناخته می شد، در حالی که اندروید 13 پاییز امسال “تیرامیسو” نام داشت.

اندروید 14;  کیک وارونه

اندروید 14; کیک وارونه

سپس در یک کد جدید آن را تغییر دهید پروژه متن باز اندروید مشخص شده است که رمز عبور داخلی گوگل برای اندروید 14 که با نام Android U نیز شناخته می شود، رسما “UpsideDownCake” است.

کیک وارونه اگر هنوز امتحان نکرده اید کیکی است که تزیینات آن را در ته ظرف گذاشته و خمیر کیک را روی آن می ریزند. سپس پخته شده و در نهایت برگردانده می شود تا تزیینات کیک دوباره روی آن قرار گیرد. رایج ترین شکل کیک معکوس برش های ضخیم آناناس و گیلاس ماراسکینو است، اما در واقع تقریباً از هر چیزی می توان برای تزئین و طعم دادن استفاده کرد.

با توجه به اینکه دسرهای زیادی وجود ندارد که با حرف U شروع شوند، جای تعجب نیست که گوگل کیک Upside Down را به عنوان رمز عبور اندروید 14 انتخاب کرده است.

نظر شما در مورد رمز عبور کیک معکوس برای سیستم عامل اندروید نسخه 14 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا