اخبار فناوری

مک بوک با صفحه نمایش OLED تا سال 2024 در دسترس خواهد بود

اپل در برخی موارد بسیار پیشرفته است، اما برخی را با تاخیر ارائه می دهد. به عنوان مثال، صفحه نمایش OLED در آیفون ها حدود 8 سال پس از اولین استفاده توسط سامسونگ در تلفن های همراه معرفی شد. در حالی که لپ‌تاپ‌های ویندوزی اگرچه تعداد کمی دارند، اما مدت‌هاست که با صفحه‌نمایش OLED تولید می‌شوند، اخیرا شنیده‌ایم که مک‌بوک تا سال ۲۰۲۴ با صفحه‌نمایش OLED عرضه می‌شود. البته مک‌بوک‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی در حال حاضر مجهز هستند. با صفحه نمایش OLED به نام Liquid Retina XDR.

مک بوک با نمایشگر OLED

طبق گزارش جدیدی از راس یانگ، تحلیلگر صنعت در Display Supply Chain Consultants، اپل مدل های مک بوک و آی پد خود را با نمایشگرهای OLED به روز کرده است. این محصولات مجهز به نمایشگرهای جدید باید در سال 2024 وارد بازار شوند.

انتظار می رود اپل در سال 2024 یک مک بوک 13.3 اینچی با صفحه نمایش OLED به همراه یک OLED 11 اینچی و یک iPad Pro 12.9 اینچی را عرضه کند. انتظار می رود که این یک مک بوک ایر باشد، اما به طور بالقوه می تواند به یک مک بوک، مک بوک پرو یا یک دسته جدید تبدیل شود.

مک بوک ایر جدید

مک بوک ایر جدید

این تحلیلگر حدس می زند که اپل دسته جدیدی از مک بوک ها را معرفی می کند یا مک بوک ایر یا مک بوک پرو را به روز می کند. با توجه به اینکه مک بوک ایر به تازگی در سال جاری به روز شده است، یک مک بوک پرو جدید یا یک دسته جدید از مک بوک ها سناریوهای محتمل تری به نظر می رسند. با این حال، این اطلاعات ممکن است تا سال 2024 تغییر کند.

در همین حال، دو مدل آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی با صفحه نمایش OLED امکان پذیر است و شاید از آن به عنوان فناوری نمایش یاد شود. “پشته پشت سر هم” استفاده ای که باید استقامت پانل را بهبود بخشد و در عین حال کاهش مصرف انرژی تا 30 درصد دادن.

علاوه بر این، پنل‌های OLED اپل برای عملکرد بهتر باید نرخ‌های ارتقای متفاوتی داشته باشند. مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل تنها لپ‌تاپ‌هایی هستند که اپل با نمایشگرهای OLED ارائه می‌کند که اپل آن‌ها را Liquid Retina XDR می‌نامد.

گزارش اخیر نشان می دهد که اپل در حال کار بر روی مک بوک ایر 15 اینچی است. بر اساس این گزارش، برنامه هایی برای مک بوک 12 اینچی کوچکتر نیز وجود دارد. انتظار می رود تراشه های M2 Pro و M2 Max اپل اواخر امسال توسط TSMC به تولید انبوه برسند و مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی به روز شده ممکن است اوایل سال آینده وارد بازار شوند.

نطر شما چی هست؟ به دنبال مک بوک جدید اپل هستید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا