اخبار فناوری

موفقیت در بازار سهام با خدمات مدیریت دارایی

افرادی که برای سرمایه گذاری در بورس به خدمات مدیریت دارایی متکی هستند، حتی اگر دانش کافی در زمینه سرمایه گذاری نداشته باشند، می توانند بازدهی بالاتر از میانگین بازار کسب کنند.

بسیاری از افرادی که در بورس متحمل ضرر می شوند در شرایطی قرار می گیرند که قبل از کسب دانش لازم در بورس در بورس سرمایه گذاری کرده اند و همین مشکل باعث شکست آنها شده است.

البته این واقعیت انکارناپذیر است که سرمایه گذاران برای موفقیت در بورس به دانش کافی نیاز دارند. اما باید توجه داشت که داشتن دانش کافی قبل از ورود به بورس بیشتر برای سرمایه گذارانی ضروری است که قصد سرمایه گذاری مستقیم در این بازار را دارند و قصد استفاده از خدمات ارائه شده توسط متخصصان سرمایه گذاری در قالب شرکت های سبدگردان را ندارند.

اما افرادی که سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس را از طریق شرکت های مدیریت دارایی انتخاب می کنند می توانند حتی بدون داشتن دانش لازم در بورس و بدون صرف زمان و انرژی زیاد برای پیگیری تحولات اقتصادی و تحلیل بازار از طریق روش های تحلیلی رایج مانند تحلیل بنیادی این کار را انجام دهند. . ، مطالعه فنی و مشاوره در مورد بورس برای کسب بازدهی خوب در بورس و جلوگیری از ضرر تا حد امکان.

چرا باید از خدمات مدیریت دارایی استفاده کنیم؟

آمار و ارقام کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر نشان می دهد که بهترین شرکت ها در زمینه مدیریت دارایی، حداقل در بلندمدت، بازدهی بالاتر از میانگین بازار را به مشتریان خود ارائه می دهند.

شرکت های سبدگردانی که در کشور ما به آنها هلدینگ نیز می گویند، با بهره مندی از مدیریت حرفه ای، تیمی کامل از متخصصان و نیروی انسانی و فنی بالا، می توانند تصمیمات بهتری در زمینه سرمایه گذاری و حداقل در بلندمدت اتخاذ کنند. عملکرد بهتر از داشتن یک بازار متوسط؛ عملکردی که در نهایت بازدهی بالاتری را برای مشتریان این شرکت ها به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این، شرکت های هلدینگ مقدار قابل توجهی از دارایی ها را مدیریت می کنند و از آنچه به عنوان مزیت صرفه جویی در مقیاس شناخته می شود، بهره مند می شوند. در واقع، زمان و هزینه‌هایی که این شرکت‌ها به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی و اقتصادی مختلف برای اتخاذ بهترین تصمیم اختصاص می‌دهند، عملاً بین تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران توزیع می‌شود و در نتیجه هزینه‌های سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

شرکت های سبدگردان به طور کلی امکان سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس را به دو صورت مدیریت سبد اختصاصی و صندوق های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران ارائه می دهند.

مدیریت اختصاصی سبد

سبدگردانی اختصاصی یا سبدگردانی گزینه ای است که معمولا شرکت های سبدگردانی با سرمایه زیاد به مشتریان ارائه می کنند.

شرکت های سبدگردان پس از عقد قرارداد رسمی برای خدمات انحصاری سبدگردانی با سرمایه گذاران متقاضی این نوع خدمات، سبد سرمایه گذاری خود را مدیریت کرده و از تخصص و امکانات خود برای کسب بالاترین بازده ممکن برای این سرمایه گذاران استفاده می کنند. پورتفولیویی که شرکت های پورتفولیو برای متقاضیان خدمات مدیریت سبد اختصاصی می سازند با سطح ریسک پذیری و همچنین میزان سرمایه آنها همخوانی دارد.

برای انتخاب بهترین شرکت مدیریت پرتفوی، ممکن است از معیارهای مختلفی استفاده شود، مانند نحوه همراهی مدیر سبد سرمایه گذار، امکان تشکیل جلسه بین طرفین، به ویژه در صورت لزوم، تنوع خدمات ارائه شده توسط. شرکت مدیریت پرتفوی مدیریت، ارائه منظم گزارش‌های دوره‌ای به سرمایه‌گذاران، نرخ کمیسیون خدمات و ارزش دارایی‌های تحت مدیریت مدیریت شرکت سبد کالای مورد نظر؛ با این حال، قبل از بررسی این معیارها، باید مطمئن شوید که شرکت سبد خرید مجوزهای لازم را دارد.

صندوق های سرمایه گذاری

همانطور که گفته شد خدمات اختصاصی سبدگردانی برای سرمایه گذارانی مناسب است که سرمایه زیادی در اختیار دارند. شرکت های پورتفولیو معمولاً میلیاردها دلار را به عنوان حداقل سرمایه برای انعقاد قرارداد اختصاصی مدیریت پرتفوی تعیین می کنند و ارائه چنین مبالغی از دسترس بسیاری از سرمایه گذاران خارج است.

سرمایه گذاری در «صندوق های سرمایه گذاری» گزینه بسیار خوبی است که شرکت های سبدگردانی به افرادی که می خواهند به صورت حرفه ای با مبالغ کم سرمایه گذاری کنند پیشنهاد می کنند. شاید در نگاه اول، امکان سرمایه گذاری با پول کم، مهم ترین مزیت صندوق های سرمایه گذاری به نظر برسد، اما صندوق های سرمایه گذاری مزیت های دیگری نیز دارند که شاید بتوان برخی از آنها را مهمتر از مزیت سرمایه گذاری با پول کم دانست.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صورت حرفه‌ای مدیریت می‌شوند و دارای یک تیم کامل از کارشناسان اقتصادی و مالی برای تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی، تحلیل‌های فنی و همچنین بررسی متغیرهای خرد و کلان مؤثر بر شرکت‌ها، صنایع و کل اقتصاد کشور و جهان هستند. علاوه بر این، صندوق های سرمایه گذاری دارای طیف متنوعی از دارایی ها هستند و این تنوع دارایی ها ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد. سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری بسیار ساده است و سرمایه گذارانی که در این صندوق ها سرمایه گذاری می کنند می توانند در صورت نیاز به راحتی سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت دارایی، مدیریت پرتفوی اختصاصی و UCITS، می توانید مقالات “مدیریت دارایی چیست”، “هرآنچه در مورد مدیریت سبد سهام در بورس بدانید” و “معرفی UCITS” در صفحه مفید آموزش مطالعه کنید. سایت اینترنتی.

با مراجعه به وب‌سایت آموزش مفید، علاوه بر مطالعه بیش از ۱۲۰۰ مقاله متنوع در زمینه سرمایه‌گذاری و بازار سرمایه، می‌توانید از کلاس‌های رایگانی که هر هفته به‌صورت آنلاین برای آموزش سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود، بهره‌مند شوید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا