اخبار فناوری

مودم Qualcomm Snapdragon X75 5G رسما معرفی شد: مودم Snapdragon 8 نسل 3؟!

کوالکام جدیدترین محصول خود را در طیف محصولات مخابراتی سیار ارائه می کند. این محصول مودم اسنپدراگون X75 5G کوالکام دنباله رسمی مودم است اسنپدراگون X70 این محصول معرفی شده در سال 2022 محسوب می شود.

مودم Qualcomm Snapdragon X75 5G

مودم جدید کوالکام به طور طبیعی می تواند هر چیزی را که در اسنپدراگون X70 موجود بود، از جمله پشتیبانی کامل از 4G از 600 مگاهرتز تا 41 گیگاهرتز، ارائه دهد. همچنین به‌روزرسانی‌های قابل توجهی ارائه می‌شود که باید اتصال 5G تلفن هوشمند آینده شما را بسیار بهتر از آنچه امروز می‌بینیم، کند.

اولین آپدیت بزرگ برای اسنپدراگون X75 همگرایی سخت افزار mmWave با سخت افزار Sub-6 است. در این مودم، کوالکام تمام اتصالات 5G را روی یک ماژول قرار می دهد. در واقع، این اولین بار است که چنین شاهکاری را می بینیم. این شرکت ادعا می کند که چنین تصمیمی تولید را ساده کرده است 25 درصد فضای فیزیکی کمتر اشغال خواهد کرد این تراشه کلی (SoC) را کوچکتر می کند.

علاوه بر این، وجود mmWave/Sub-6 در بخشی از تراشه اجازه می دهد کاهش 20 درصدی مصرف انرژی نسبت به X70 قبلی بدیهی است که این احتمالاً عددی است که از آزمایشات آزمایشگاهی به دست آمده است و برای تأیید نتایج واقعی باید منتظر محصول تجاری باشیم. اگرچه اسنپدراگون X75 ممکن است حتی 10 درصد راندمان انرژی بهتری ارائه دهد، مطمئناً یک ارتقاء خوشایند است.

مودم Qualcomm Snapdragon X75 5G

مودم Qualcomm Snapdragon X75 5G

در سایر زمینه ها، هوش مصنوعی تراشه بسیار بهبود یافته است. کوالکام ادعا می کند که با نسل دوم مکان یابی GNSS، دقت مکان 50 درصد بهبود یافته است. این نه تنها مصرف برق را کاهش می دهد، بلکه پایداری اتصال را نیز افزایش می دهد. SNS سیستم مجهز به هوش مصنوعی کوالکام است که به طور خودکار بهترین شبکه را برای مکان شما بر اساس عوامل مختلف از جمله موقعیت مکانی شما و کاری که در حال حاضر با تلفن خود انجام می دهید انتخاب می کند.

همچنین باید گفت که اسنپدراگون X75 تا حدودی آینده نگر است. این تراشه از 2023 3GPP Release 17، استاندارد صنعتی جدید برای اتصال تلفن همراه پشتیبانی می کند. همچنین از نسخه 18 و همچنین وای فای 7 پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر، این مودم همراه برای مدت قابل توجهی منسوخ نخواهد شد.

اسنپدراگون X75 چه زمانی عرضه می شود؟ اسنپدراگون 8 نسل 3؟

کوالکام می گوید اسنپدراگون X75 احتمالاً با تراشه پرچمدار بعدی خود عرضه می شود که بدون شک به معنای نسل سوم اسنپدراگون 8 است. البته شاید اسنپدراگون 8 پلاس نسل دوم نیز مدعی چنین افتخاری باشد. با این حال، این شرکت به طور رسمی نامی را اعلام نکرده است.

در بازار جهانی انتظار داریم این مودم با سری گلکسی اس 24 رونمایی شود. ممکن است ابتدا گوشی‌های دیگری در برخی بازارها وجود داشته باشد، اما جدیدترین گوشی‌های سری گلکسی اس معمولاً ویترین جهانی برای عرضه‌های موبایل جدید کوالکام هستند.

نطر شما چی هست؟ آیا منتظر مودم جدید 5G کوالکام هستید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا