اخبار فناوری

منابع تولید تراشه اپل تا سال 2024 افزایش خواهد یافت، نه منحصر به تایوان

همانطور که احتمالا می دانید، اختلاف سیاسی بین ایالات متحده و چین بر سر تایوان باعث شده است تا شرکت های غربی تلاش کنند تا انحصار تولید تراشه در تایوان را حذف کنند. بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده، منابع تولید تراشه اپل تا سال 2024 افزایش می یابد و منحصر به تایوان نخواهد بود. با مایفون مگ با

منابع تولید تراشه اپل تا سال 2024 افزایش خواهد یافت، نه منحصر به تایوان

تیم کوک، مدیر عامل اپل اخیراً به صراحت گفته است که می خواهد اپل در جایی که پردازنده های حیاتی این شرکت را برای دستگاه های خود تولید می کند، تنوع ایجاد کند. در حال حاضر، اپل تراشه‌های خود را طراحی می‌کند و آنها را در تایوان و توسط بزرگترین کارخانه تولید تراشه جهان، TSMC، تولید می‌کند. مشکل این است که نگرانی ها در مورد حمله احتمالی چین به تایوان همچنان افزایش می یابد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که اگر چین به تایوان حمله کند، آمریکا به تایوان کمک خواهد کرد.

منابع تولید تراشه اپل تا سال 2024

به همین دلیل، TSMC قصد دارد تولید فناوری تراشه های 3 نانومتری را به ایالات متحده منتقل کند. TSMC تمام تراشه‌های پیشرفته خود را در تایوان تولید می‌کند، اگرچه یک مرکز تولید TSMC در ایالات متحده قرار است در سال 2024 برای تولید تراشه افتتاح شود. در ابتدا، TSMC اعلام کرد که کارخانه این شرکت در فینیکس، آریزونا، تراشه‌های 5 نانومتری تولید خواهد کرد، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که اپل و TSMC در این مورد مردد هستند و بحث اصلی بر سر جابجایی خطوط تولید تراشه‌های 3 نانومتری در ایالات متحده است.

هرچه تعداد به اصطلاح “گره های فرآیند” کمتر باشد، ترانزیستورهای استفاده شده روی یک تراشه کوچکتر است. این بسیار مهم است زیرا ترانزیستورهای کوچکتر اجازه می دهند تعداد بیشتری از آنها در داخل تراشه قرار بگیرند و به طور کلی هر چه تعداد ترانزیستورهای بیشتری در یک تراشه استفاده شود، قدرتمندتر و مصرف انرژی آن بیشتر است. در نظر بگیرید که تراشه A13 Bionic به 8.5 میلیارد ترانزیستور مانند قلب تپنده آیفون 11 با فرآیند تولید 7 نانومتری مجهز بود.

همکاری اپل و TSMC برای انتقال فناوری تولید تراشه 3 نانومتری به ایالات متحده

A16 Bionic در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس نیز یک تراشه 4 نانومتری است که حاوی نزدیک به 16 میلیارد ترانزیستور است. به گزارش بلومبرگ، تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، پس از جلسه ای در آلمان با کارمندان اپل در روز سه شنبه گفت که اپل در سال 2024 دریافت تراشه ها را از کارخانه TSMC آریزونا آغاز خواهد کرد. مدیر اجرایی اپل همچنین گفت که این شرکت به دنبال خرید تراشه از خطوط تولید خود در اروپا خواهد بود. کوک، مدیرعامل اپل می گوید 60 درصد از تولید تراشه های جهان در تایوان است.

کوک به کارمندان اپل گفت که ما تصمیم گرفته‌ایم برای چند سال آینده تراشه‌ها را از کارخانه‌ای در آریزونا دریافت کنیم، و آن کارخانه در آریزونا در سال 2024 فعال خواهد شد، بنابراین ما حدود دو سال جلوتر هستیم و می‌توانیم – کمی کمتر. اروپا عقب افتاده است. من مطمئن هستم که با به ثمر نشستن این پروژه ها، ما همچنین می توانیم تراشه ها را از اروپا تهیه کنیم. همچنین تیم کوک، ادی کیو، رئیس خدمات اپل، و دیدر اوبراین، رئیس خرده فروشی و منابع انسانی اپل نیز در این نشست حضور داشتند.

منابع تولید تراشه اپل تا سال 2024

با توجه PhoneArenaکوک در توضیح اینکه چرا اپل به دنبال تنوع بخشیدن به تولید تراشه خود است، گفت 60 درصد پردازنده های جهان از تایوان می آیند. او اضافه کرد که مهم نیست که شما چه احساسی داشته باشید و چه فکری داشته باشید، احتمالاً 60 درصد تولید یک محصول از هر جایی یک موقعیت استراتژیک نیست. مدیر اجرایی اپل تغییر گسترده‌تری در صنعت تراشه‌ها می‌بیند و همچنین گفت که انتظار دارد شاهد سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ظرفیت در ایالات متحده و اروپا باشد تا تلاش کند سهم بازار را از جایی که تراشه‌ها ساخته می‌شوند، تغییر دهد.

در حال حاضر TSMC و Samsung Foundry دو شرکت پیشرو در فرآیند تولید تراشه هستند. سامسونگ در حال حاضر در حال تولید و تامین قطعات 3 نانومتری است، در حالی که TSMC احتمالا سال آینده این کار را انجام خواهد داد و تراشه A17 Bionic را با فناوری 3 نانومتری عرضه خواهد کرد که اپل قصد دارد از آن در سری آیفون 15 پرو و ​​استفاده از آیفون 15 اولترا (در سال 2023) استفاده کند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا