اخبار فناوری

مقایسه iPhone ١٣ Pro Max و Galaxy S21 Ultra: هیجان انگیزترین نبرد سال!

صنعت موبایل امسال با چالش های متعددی روبرو شده است. شرکت های تلفن همراه با انتخاب های محدودی روبرو شده اند. اما به هر حال ، ما شاهد نسل جدیدی از پرچمداران محبوب هستیم. در این مقاله ، ما قصد داریم مقایسه قدیمی پرچمداران محبوب سامسونگ و اپل را انجام دهیم. مقایسه ما بر iPhone ١٣ Pro Max و Galaxy S21 Ultra متمرکز است!

مقایسه iPhone ١٣ Pro Max و Galaxy S ٢١ Ultra: تقابل مجدد کوپرتینو با کهکشان ها!

خوب ، طبق معمول ، ما شاهد برخورد iPhone با سری Galaxy Note بوده ایم. اما امسال این اتفاق نمی افتد. آیفون 13 پرو مکس؟؟ اپل در رویداد جدید به طور رسمی معرفی شد. از سوی دیگر ، چند ماه پیش و اوایل امسال ، سامسونگ پرچمدار اصلی خود را معرفی کرد Galaxy S21 Ultra بی حجاب.

معرفی رسمی Samsung Galaxy S21 Ultra با 2 لنز تله فوتو ، پشتیبانی از قلم S و تراشه 5 نانومتری

iPhone ١٣ Pro و iPhone ١٣ Pro Max با صفحه نمایش A15 Bionic و ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

شهر گیزموچین، سری iPhone سری به تازگی ارائه شده است و مانند سال گذشته ، ما به حضور چهار عضو توجه می کنیم. اما آیا بهترین عضو این سری ، iPhone 13 Pro Max ، بهترین گوشی ای است که می توانید در بازار پیدا کنید؟ خوب ، ما فکر می کنیم هیچ راهی برای مقایسه این گوشی با پرچمداران اندروید وجود ندارد. بنابراین ، برای این مقایسه ، ما محصول اصلی سامسونگ را بدون در نظر گرفتن گوشی های قابل انعطاف در نظر گرفتیم: Galaxy S ٢١ Ultra! به طور کلی ، محدوده قیمت این دستگاه مشابه است. اما کدام گوشی بهترین است؟ در ادامه ، مقایسه این دو گوشی را داریم. اما توجه داشته باشید که این موارد فقط بر اساس مشخصات کاغذ است.

طراحی و کیفیت ساخت

کدام گوشی بهترین طراحی را دارد؟ پاسخ به این سوال به سلیقه شما ارتباط مستقیم دارد. همه از صفحه نمایش بزرگ آیفون استقبال نمی کنند. اما در آیفون ها این یک روند است. در همین حال ، کیفیت ساخت iPhone ١٣ Pro Max به دلیل استفاده از قاب فولادی ضد زنگ و قاب پشتی با محافظ سرامیک شیلد برتر است. در همین حال ، Galaxy S ٢١ Ultra دارای قاب پشتی با محافظ Gorilla Glass Victus و قاب آلومینیومی است.

هر دو دستگاه از استاندارد IP68 استفاده می کنند. IPhone ١٣ Pro Max تا عمق 6 متری زیر آب دوام می آورد. این مقدار در نمایندگی سامسونگ تنها به 1.5 متر می رسد. لازم به ذکر است که iPhone ١٣ Pro Max زیبا تر و نازک تر است. اما وزن آن بیشتر از Galaxy S21 Ultra است. حاشیه های پیرامون صفحه نمایش Galaxy S ٢١ Ultra نیز کوچکتر بوده و طراحی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نمایش دادن

این دو محصول پرچمدار مجهز به صفحه نمایش باورنکردنی هستند. بنابراین با انتخاب هر یک از این گوشی ها ، تجربه کاربری با کیفیتی را از صفحه به دست خواهید آورد. Galaxy S ٢١ Ultra دارای صفحه نمایش با قابلیت نمایش محتوای HDR10 + ، فناوری LTPO با نرخ تجدید متغیر ١٢٠ هرتز ، وضوح QHD + و پشتیبانی از S-Pen مانند سری Galaxy Note است. نکته مهم این است که در این گوشی یک حسگر اثر انگشت وجود دارد که نماینده اپل فاقد آن است. از سوی دیگر ، iPhone ١٣ Pro Max دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی OLED با وضوح 0.4 1. 1.74 است.

نرخ تازه سازی این آیفون برای اولین بار به ١٢٠ هرتز افزایش یافته است. پنل صفحه نمایش Samsung iPhone ١٣ Pro Max ارائه شده است. IPhone ١٣ Pro Max از S-Pen و حسگر اثر انگشت استفاده نمی کند. در عوض ، دارای سنسور FaceID سه بعدی است.

پلت فرم و قدرت سخت افزاری

مطمئناً بدون معرفی چینی ، iPhone ١٣ Pro Max قدرت و سرعت بیشتری دارد. این مزیت به دلیل تراشه قوی تر Apple A15 Bionic و بهینه سازی بیشتر iOS 15 است. با این حال ، از این نظر ، iPhone رقیب Galaxy S22 است. این درست است که Galaxy S21 Ultra از نسخه ای با 16 گیگابایت رم استفاده می کند. اما iOS به قدری بهینه شده است که حتی با وجود RAM بسیار کمتر ، نماینده اپل مشکل خاصی در مدیریت RAM ندارد.

نکته دیگر نسخه iPhone ١٣ Pro Max با 3 ترابایت حافظه داخلی است. این مقدار در Galaxy S8 Ultra به 50 گیگابایت می رسد. پرچمدار سامسونگ به طور پیش فرض با Android پیش عرضه می شود و همچنین سه به روزرسانی عمده اندروید را دریافت می کند. علاوه بر این ، iPhone ١٣ Pro Max با iOS 15 عرضه می شود.

سیستم دوربین

اگر عکاسی برای شما بسیار مهم است ، Galaxy S ٢١ Ultra ویژگی ها و قابلیت های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر دوربین اصلی 4 مگاپیکسلی با سنسور جذاب ISOCELL HM3 ، قادر خواهید بود با زوم اپتیکال 8 برابر و فیلمبرداری 8K عکس بگیرید. از سوی دیگر ، کیفیت فیلمبرداری iPhone ١٣ Pro Max بالاتر است. قابلیت زوم این گوشی به خوبی Galaxy S ٢١ Ultra نیست و حداکثر قابلیت زوم نوری در این گوشی موجود است. برای مقایسه نهایی کیفیت دوربین این دو گوشی ، باید منتظر آخرین آزمایش ها باشیم.

باتری و سیستم شارژ

باتری پرچمدار سامسونگ نسبت به باتری پرچمدار کوپرتینو ظرفیت باتری بیشتری دارد. اما به دلیل بهینه سازی های مختلف و بهبود تراشه ها ، انتظار می رود که iPhone 7 Pro Max عمر باتری این گوشی یا بهتر را داشته باشد. سرعت شارژ در این گوشی ها مشابه است. اما قدرت شارژر سیمی سامسونگ 25 وات است. در عوض ، iPhone ١٣ Pro Max از فناوری MagSafe پشتیبانی می کند. به لطف این فناوری ، می توان از لوازم جانبی مختلف این اکوسیستم از جمله باتری جعبه های Mag Safe استفاده کرد.

قیمت

در اروپا و ایالات متحده ، اپل به ترتیب 1440 یورو و 2.3 دلار برای آیفون 13 پرو مکس در نظر گرفته است. قیمت Galaxy S21 Ultra نیز کاهش یافته است و در اروپا به 1.5 یورو و در ایالات متحده به 25 دلار رسیده است. به طور کلی ، هیچ برنده قطعی در این نبرد وجود ندارد. انتخاب نهایی با شماست. بنابراین ، بهتر است بین این دو انتخاب را به شما بدهیم.

Galaxy s ultra

نقاط قوت:

– صفحه نمایش بزرگتر و کمتر حاشیه ای

– پشتیبانی از S-Pen

– ویژگی های بیشتر دوربین و بزرگنمایی نوری 6 برابر

نقاط ضعف:

– وزن و ضخامت بالا

iPhone ١٣ Pro Max

نقاط قوت:

– کیفیت ساخت بالا

– فناوری MagSafe

– قدرت مادی بالا

نقاط ضعف:

– قیمت

نظر شما در مورد این مقایسه iPhone ١٣ Pro Max و Galaxy S21 Ultra چیست؟ به نظر شما در مقایسه iPhone ١٣ Pro Max و Galaxy S ٢١ Ultra کدام تلفن برنده اصلی است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا