اخبار فناوری

مقایسه عمر باتری Galaxy S23 Ultra با Huawei Mate 50 Pro، OnePlus 11، Xiaomi 13 Pro، iPhone 14 Pro Max و سایر رقبا

دیروز را مقایسه کنید تست باتری Galaxy S23 Ultra آیفون 14 پرو مکس را در یک ویدیوی کوتاه و جذاب دیدیم. در این تست باتری، آیفون 14 پرو مکس همچنان مزیت سنتی آیفون های اپل را نسبت به گلکسی سامسونگ حفظ کرده است، اما فاصله بین این دو دستگاه کاهش یافته است که پیشرفت بزرگی برای کره ای ها محسوب می شود. اگر می‌خواهید مقایسه جامع‌تری با دستگاه‌های بیشتر و جزئیات بی‌نهایت داشته باشید، ویدیوی مقایسه عمر باتری Galaxy S23 Ultra را با Huawei Mate 50 Pro، OnePlus 11، Xiaomi 13 Pro، iPhone 14 Pro Max و سایر رقبا تماشا کنید.

مقایسه عمر باتری Galaxy S23 Ultra با رقبا

همانطور که از تصویر بالا می بینید، 7 دستگاه در این مقایسه وجود دارد. شش دستگاه از این دستگاه ها را می توان بهترین پرچمداران برند خود دانست و هفتمین دستگاه از نسل قبل، پرچمدار فعلی سامسونگ است، بنابراین می توانید عملکرد این برند را سال به سال مقایسه کنید.

دستگاه های موجود در این تست به ترتیب از چپ به راست فهرست شده اند:

  1. 1-سامسونگ Galaxy S23 Ultra
  2. 2-سامسونگ Galaxy S22 Ultra
  3. 3- شیائومی 13 پرو
  4. 4- وان پلاس 11
  5. 5- هواوی میت 50 پرو
  6. 6- پیکسل 7 پرو
  7. 7- آیفون 14 پرو مکس

هر کدام از این دستگاه ها را می توان یکی از بهترین محصولات قابل خرید در بازار موبایل دانست. برخی از آنها پرچمداران اندرویدی کاملاً به روز هستند که از تراشه نسل دوم اسنپدراگون 8 استفاده می کنند، باتری های بزرگی دارند و شارژ فوق العاده سریع را ارائه می دهند.

اما نمایندگان هوآوی و گوگل تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را ندارند و طبیعتا گلکسی اس 22 اولترا نیز تراشه نسل قبل را دارد. آیفون 14 پرو مکس همچنین دارای بهترین ویژگی های اپل برای یک تلفن همراه پرچمدار رده بالا است.

مشخصات و جزئیات مورد نیاز برای مقایسه در تست باتری برای هر دستگاه در تصویر زیر نشان داده شده است:

مقایسه مشخصات مورد نیاز دستگاه های موجود در این تست

مقایسه مشخصات مورد نیاز دستگاه های موجود در این تست

کوچکترین باتری در این آزمایش مربوط به آیفون 14 پرو مکس است و نمایندگان گوگل، وان پلاس و سامسونگ باتری های 5000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می دهند. بزرگترین صفحه نمایش و بالاترین رزولوشن متعلق به نمایندگان سامسونگ و پس از آن پرچمداران OnePlus و Xiaomi است.

قبل از تماشای ویدئو، باید در نظر داشته باشید که جزئیات بررسی شده در این تست واقعا بالاست. از دمای لحظه‌ای تا حداکثر دمای ثبت‌شده هر دستگاه در طول آزمایش، تا عمر باتری همه دستگاه‌ها در صورتی که همه یک اندازه و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی باشند، مقیاس‌بندی کنید. حتی تنظیم نور نمایشگر دستگاه ها در یک سطح و بررسی دمای محیط انجام شده است.

سپس از این ویدیو از کانال YouTube Technick با تمام جزئیات لذت ببرید:

این تست باتری پرچمداران و رقبای 2023 چه درسی به ما می دهد؟

اولین برداشت من از این تست عملکرد بسیار بهینه تر اسنپدراگون 8 نسل 2 نسبت به تراشه های نسل قبلی آن است. همانطور که می بینید، گلکسی اس 23 اولترا از گلکسی اس 23 اولترا (مدل اسنپدراگون) بهتر عمل کرد. حتی دمای دستگاه نیز به طور محسوسی نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

وان پلاس 11 این دستگاه دیگری است که بسیار خوب کار می کند. نباید فراموش کنیم که این دستگاه از شارژ سریع بهتری نسبت به گلکسی اس 23 اولترا برخوردار است. این دستگاه با شارژ 80 وات برای بازار جهانی و 100 وات برای بازار چین عرضه می شود.

شیائومی 13 پرو این نشان می دهد که این برند چینی سخت کوش هنوز نام قابل اعتمادی در بخش پرچمداران نیست. افزایش بیش از حد دما و عمر باتری غیرقابل تعریف، همراه با کالیبراسیون درصد باتری عجیب و غریب که نشان می دهد 100٪ برای دوره قابل توجهی از آزمایش، همه نشان می دهد که حتی اسنپدراگون 8 نسل 2 نمی تواند وارد شود، به این برند کمک می کند.

هواوی میت 50 پرو در مقایسه با نسل قبلی خود افت قابل توجهی دارد که شاید یکی از دلایل عدم دسترسی به تولیدکنندگان برتر انواع قطعات مورد نیاز برای ساخت یک دستگاه پرچمدار باشد.

پیکسل 7 پرو با وجود باتری 5000 میلی آمپری، اما تراشه با فناوری قدیمی و بی علاقگی سنتی گوگل به بهینه سازی مصرف باتری گوشی های موبایل خودش، نمی تواند چیزی بگوید. از Nexus گرفته تا Pixels، این برند همچنان در تلاش است تا عمر باتری را بهینه کند.

و در نهایت برنده این مسابقه آیفون 14 پرو مکس دستگاهی است که نمونه بارز هماهنگی سخت افزار و نرم افزار است. همانطور که می بینید، اگر آیفون 14 پرو مکس یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و هم اندازه گلکسی اس 23 اولترا داشت، به طرز عجیبی دست نیافتنی بود. اگرچه حتی در حال حاضر نماینده اپل از نماینده سامسونگ سنگین تر است و مشخص نیست که با باتری بزرگتر چه اتفاقی می افتد.

نتیجه نهایی تست باتری پرچمداران مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 و سایر رقبا

به طور کلی باید گفت که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 نقش مهمی در عملکرد بهینه این دستگاه ها دارد اما وجود این تراشه در یک دستگاه لزوما به معنای عملکرد بهتر نیست.

نطر شما چی هست؟ عمر باتری چه تاثیری بر خرید شما دارد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا