اخبار فناوری

مقایسه سری Xbox S و X

بازی ها از گذشته های دور بخشی از زندگی ما بوده اند. اما گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی آنها را بسیار تغییر داده است. بازی های رایانه ای آخرین نسل از بازی ها هستند که بسیار محبوب هستند. در صدر لیست محبوب ترین بازی های کنسولی؛ بازی های XBOX وجود دارد. البته ایکس باکس انواع مختلفی هم دارد که در اینجا با Xbox Series S و X Series که معروف ترین مدل های ایکس باکس هستند مقایسه می شود. ما می پردازیم در ادامه هر آنچه که باید در مورد این دو کنسول بدانید؛ این را به شما می گوییم تا بتوانید کنسول مورد علاقه خود را تهیه کنید.

جعبه X; از ظهور تا تکامل

یکی از معروف ترین شرکت های فعال در زمینه فناوری؛ یعنی در سال 2001 مایکروسافت تصمیم به رقابت با برندهای معروف سونی و سگا گرفت و اولین کنسول بازی خود را با نام ایکس باکس روانه بازار کرد. البته این رقابت به یک پیروزی بزرگ برای این برند تبدیل شد و توانست دنیای بازی های کنسولی را تسخیر کند. سال ها می گذرد، اما کنسول های ایکس باکس همچنان در صدر جدول قرار دارند.

ایکس باکس در طول این سال ها مدل های مختلفی را عرضه کرده است، اما دو مدل ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس نسبت به دیگر مدل ها بهتر عمل کرده اند و از سوی گیمرها و متخصصان این حوزه به عنوان بهترین کنسول ها معرفی شده اند. در ادامه به مقایسه ایکس باکس سری اس و سری ایکس می پردازیم تا بتوانید با دانش کافی کنسول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سری ایکس باکس اس

اگر می خواهید یک ایکس باکس مقرون به صرفه داشته باشید؛ باید به فکر خرید ایکس باکس سری اس باشید در همان ابتدا بهتر است بگوییم که شرکت مایکروسافت این مدل ایکس باکس باکیفیت را مانند مدل های دیگر ساخت و نگران نباشید و مطمئن باشید ممکن است ایکس باکس سری اس شما را شگفت زده کند.

این سری از Xbox دارای فریم ریت تا 120 هرتز و همچنین دارای حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت است که امکان اجرای بازی ها را با سرعت بسیار بالا فراهم می کند. از دیگر ویژگی های سری Xbox S می توان به ردیابی اشعه با وضوح 1140 پیکسل اشاره کرد. Xbox Series S ابعاد کوچکی دارد و بنابراین سبک وزن است. اما علاوه بر همه این چیزها، چیزی که شما را شگفت زده می کند؛ این قیمت ایکس باکس است.

Xbox سری X

به منظور مقایسه صحیح Xbox Series S و X Series، همچنین باید اطلاعات کافی در مورد Xbox Series X داشته باشیم. اگر شما علاقه مند به داشتن یک کنسول پرچمدار هستید. بنابراین باید یک Xbox Series X بخرید. Xbox Series X نسل جدید کنسول های بازی این برند است که جایگزین کنسول Xbox Series One می شود. ارائه شدند

این کنسول قدرتمند می تواند بازی ها را با سرعت 120 فریم بر ثانیه اجرا کند. در مورد کیفیت بصری این پرچمدار نیز باید بگوییم که شنیدن آن مانند دیدن آن بود و شما حضوری این کنسول را بازی نمی کنید. متوجه کیفیت استثنایی آن نخواهید شد.

این مدل از ایکس‌باکس به Quick Resume و FPS Boost مجهز شده است که به گیمرها اجازه می‌دهد چند بازی را متوقف کنند یا بین چند بازی جابجا شوند و هر کدام از آن بازی‌ها را به دلخواه انجام دهند. انجام آخرین فن آوری های مورد استفاده در این مدل از ایکس باکس. همین امر باعث شد این پرچمدار به کنسولی با قیمت بالا تبدیل شود. البته این فناوری ها آنقدر جالب هستند که ارزش خرید این کنسول را افزایش می دهند.

خلاصه ای از مقایسه Xbox Series S و X Series

با توجه به مقایسه ایکس باکس سری S و سری ایکس; باید گفت که انتخاب هر یک از این مدل ها به شما بستگی دارد. زیرا در ساخت هر دو مدل از فناوری های پیشرفته استفاده شده است. اما اگر قیمت برای شما مهم است، بهتر است به سراغ Xbox Series S بروید. اما اگر می خواهید پرچمدار کنسول مایکروسافت را امتحان کنید و تجربه ای منحصر به فرد برای خود ایجاد کنید. شما باید به سراغ Xbox Series X بروید.

در نهایت فرقی نمی کند که کدام مدل را دوست دارید. آنچه مهمتر از این است خرید از یک فروشگاه معتبر است. یکی از معتبرترین فروشگاه های کنسول های بازی؛ Exo Game یک فروشگاه آنلاین متخصص در این زمینه است. به سادگی به سایت آنها مراجعه کنید و سری های Xbox S و X را برای خرید خود مقایسه کنید. اگر تجربه استفاده از انواع مدل های ایکس باکس را داشته اید. آن را با ما به اشتراک بگذارید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا